torsdag 10 juli 2014

Litterära nagellack #2 - Mystic City och Toxic Heart

Det var närmare hundra år sedan jag gjorde det första inlägget i denna kategori (City of Bones-nagellack) men efter att jag läst Toxic Heart av Theo Lawrence så fick jag inspiration.

Världen i den serien har mystics, vilket är ungefär detsamma som magiker, och deras krafter utgår ifrån deras fingertoppar i ett slags ljusgröna energistrålar. Min beskrivning gör det inte riktigt rättvisa, men det är i alla fall hur coolt som helst. Efter att jag läst ut boken insåg jag att jag skulle kunna rekreera den där magiskt gröna färgen och måla den på mina naglar.

Detta är resultatet:



Det var svårt att blanda färgen för jag hade flera olika lack, och det resulterade också i att nyansen inte blev exakt lika på varje nagel... Men det får bara representera att krafterna inte är helt beständiga alltid.

Har ni läst Mystic City eller Toxic Heart? Vad tycker ni om dem?

PS. Tack till mor som assisterade mig vid denna photoshoot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar