onsdag 16 juli 2014

Karaktärstaggen!

Jag blev taggad av gulliga Lisa! Tack så jättemycket!

1. Vilket karaktär är den bästa kick-ass karaktären?
Tris från Divergent. Hon är extremt kick-ass, i början för att hon är modig och vågar följa sitt hjärta, sedan blir hon rätt duktig på att slåss också...


2. Vilken karaktär ogillar du mest?
Severus Snape. Jag vet att många gillar honom på grund av orsaker (always) men jag tycker INTE att det rättfärdigar någonting. Jag tycker att han är rätt hemskt. Sebastian från The Mortal Instruments får en nära andraplats.


3. Om du fick dejta en fiktiv karaktär, vilken skulle det vara och varför?
Alltså... Jag vet inte riktigt. Jag har egentligen ingen aning. Men två av mina favoritpojkar är Po (från Tankeläsaren) och Levi (från Fangirl) (som det inte finns någon bra representativ bild på).


4. Om du kunde ändra en karaktär på något sätt, vem skulle det vara och varför?
Jag skulle lätt ändra på Jaces självkänsla! Tänk om han inte ägnat sig åt allt det där självföraktet och ångesttripperna, då skulle ungefär 80 procent av handlingen i The Mortal Instruments försvinna. Det skulle vara intressant att se hur dynamiken och händelseförloppet skulle förändras.


5. Vilken karaktär tyckte du gjorde en massa felval utan att det tillförde något till boken?
Jag fann America från The Selection-serien OERHÖRT irriterande under de två sista böckerna. Sluta fåna runt och gör något produktivt istället!


6. Vilken karaktär var den bästa skurken som du älskade att hata?
Av någon anledning flög Mrs Coulter från His Dark Materials in i mitt huvud. Och där får hon stanna. Jag tycker att hon är obehaglig för hon har ju kopplingar till Lyra som gör deras dynamik både läskig och fascinerande.


7. Bästa side-kick karaktären med mest hjärta?
Link från The Caster Crononicles var en karaktär jag tänkte på när denna fråga kom upp. Jag kommer ihåg att jag verkligen uppskattade honom och hans deltagande i serien, han var verkligen en bra bästa vän.


8. Vilken är din fiktiva favoritrelation?
Flamma (från Monsters dotter) och alla! Jag älskar verkligen att se henne skapa relationer med folk i sin omgivning. Och jag menar inte bara kärleksrelationer, utan mer vänskap och familj. Det är så fint.


9. Vilken karaktär tycker du är starkast?
Karou. För att hon är så himla stark mentalt. Hennes överlevnadsinstinkt och livsglädje tycker jag är riktigt beundransvärd. Men en annan riktigt grym karaktär är Celaena. Det jag finner mest häpnadsväckande med henne är att hon inte har några (större) mentala svårigheter efter sina år i gruvorna. Hon är ändå (relativt) normal.


10. Vilken är din favoritkaraktär?
Elakt! Jätteelakt. Jag kan inte välja. Några av kandidaterna har jag redan nämnt (Karou, Flamma, Tris). Andra jag gillar är Cath (Fangirl), Katsa och Bitterblue (från Cashores böcker), Isabelle Lightwood (TMI), och en del andra...

11. Vilka taggar du?
Jag taggar alla som vill! Men mer specifikt vill jag tagga Cecilia, Petra och Frida (klicka på namnen så kommer ni till bloggarna). Hoppas alla som väljer att göra taggen tycker att det är kul!

4 kommentarer:

  1. Haha, vad roligt att du också översatt taggen :D Och ja, du måste läsa All Our Yesterdays! Tror du skulle tycka om den!

    SvaraRadera
  2. Tack för taggen!! Jag har precis gjort den, så jag lägger ut svaren imorgon. :)

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också Link! Han är så härlig. :P Tack för taggningen söta Beate! <3

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket för taggen! Ska ta och göra den snart :)

    SvaraRadera