tisdag 8 juli 2014

Fiktiva platser jag vill bo på, del 3

Fiktiva platser jag vill bo på, del 1

Fiktiva platser jag vill bo på, del 2

The Seven Kingdoms
Detta är världen som Kristin Cashore har skapat i sin serie De utvalda. Det är inte så konstigt att detta är med på min list eftersom det är mina favoritböcker, men The Seven Kingdoms är verkligen väldigt coola. Särskilt landet vi på besöka i andra boken (Monstrets dotter) som heter Dells. Om jag fick välja bara ett kungadöme så skulle det bli det.



England under Tudor-eran
Detta är inspirerat av Philippa Gregorys böcker om hovet under Tudor-tiden (och innan och efter, men lite begränsningar bör jag väl ha). Det är egentligen en fruktansvärd plats att leva på men om jag fick befinna mig där för bara någon vecka eller så och ha på mig alla vackra klänningar och känna av stämningen. Det vore ytterst intressant. (Bilderna är från tv-serien The Tudors, som jag inte tittat på mycket på, men bilderna är fina.)




Gallifrey
Hemplaneten för The Doctor. Och den verkar helt fantastisk. Magiskt. (Och nej detta är inte från en bok, men titeln är faktiskt "fiktiva" inte "litterära".)





1 kommentar:

  1. Seven Kingdoms skulle jag också vilja bo i! Hela den fiktiva De Utvalda-världen är så himla häftig!

    SvaraRadera