måndag 23 juni 2014

I solemnly swear

Efter att ha läst Fangirl (omg vad jag älskar den) så känner jag ett stort behov av andra romantiska/roliga/tänkvärda contemporary. Saken är bara den att jag alldeles nyss fick en laddning med nya böcker i studentpresent och det känns väldigt hemskt att jag bara ska ignorera dem och köpa direkt.

Jag tittade på en booktube-video för läääääänge sedan som handlade om den oändligt långa att-läsa-listan som man har hemma. Denna tjej tacklade saken på detta vis; om hon läste ut två egna böcker fick hon köpa en ny, om hon läste ut  fyra egna böcker fick hon köpa två nya... Ni fattar grejen.

Och det har jag kommit fram till att jag också vill göra i detta fall! Efter att jag har läst ut fyra böcker jag har här hemma (behöver inte nödvändigtvis vara de jag fick i studentpresent, men det kommer troligtvis vara det för att de verkar så himla bra) får jag klicka hem dessa två:


Vad tycker ni om mina val? Har ni läst någon av dessa? Finns det någon annan ni rekommenderar?

4 kommentarer:

  1. Stephanie Perkins böcker är jättehärliga! Min personliga favorit är än så länge Lola and the boy next door, men Anna är också sjukt mysig! :)

    SvaraRadera
  2. Stephanie Perkins böcker är fantastiskt bra, och jag älskar både Anna och Lola. Andra contemporary jag gärna rekommenderar är; A Midsummer's Nightmare av Kody Keplinger, The Distance Between Us av Kasie West & Hundred Oaks serien av Miranda Kenneally. :)

    SvaraRadera
  3. Men åh vilken bra idé! Jag har läst Anna som var jättemysig, men är sugen på att läsa fler av Stephanie Perkins. Den andra boken vet jag inte om jag har hört om så ska bli kul att se vad du tycker.

    SvaraRadera
  4. En sådan regel kanske jag också skulle införa:) Det verkar vara riktigt bra val, hoppas de lever upp till förväntningarna! Jag har själv inte läst dem, men de finns med på min TBR-lista.

    SvaraRadera