söndag 29 juni 2014

Bokiga studentpresenter!

Eftersom jag är jag önskade jag mig självklart några böcker till min student. Och jag fick de här:


The Final Empire av Brandon Sanderson

Efter att ha sett mycket av PeruseProject på booktube blev jag sjukt intresserad av den här serien. Mer fantasy åt folket!

Clockwork Angel av Cassandra Clare

Första delen av The Infernal Devices, serien som blev väldigt spoilad i City of Heavenly Fire... Jag är säker på att de som följde båda serierna tyckte det var jättefantastiskt hur de intertwinade men jag är väldigt bitter över hela situationen... Oh well. Det finns inget att göra åt nu.

Stolen Songbird av Danielle L. Jensen

Jag såg den här boken först på någon booktube-video, sen såg jag att Frida på Booklovin hade dragit en parallell mellan den och Tankeläsaren av Cashore (min favoritserie ever) var jag tvungen att ha den! Är. Så. Himla. Taggad.


Fangirl av Rainbow Rowell

Vid det här laget vet vi alla vad jag känner för den här boken. Om ni har missat den, kan ni titta in min recension HÄR.

The Empire Striketh Back av Ian Doesher

Det här är andra delen i serien som återberättar Star Wars-filmerna som Shakeperianska pjäser! Jag älskade den första (recension HÄR) så jag ser mycket fram emot att få nörda ner mig ännu en gång.

The Demon King av Cinda Williams Chima

Denna fantasyserie har funnits på min radar jättelänge och nu bestämde jag mig för att göra slag i saken. Jag vet egentligen ingenting om handlingen, bara att alla tycker om den. Och att det är fantasy. Jag behöver inte veta något mer faktiskt.



The Hobbit, The Fellowship of the Ring, The Two Towers, The Return of the King av  J.R.R. Tolien

Jag lånade den svenska ljudboken av The Hobbit från biblioteket och började lyssna på denna för några månader sedan. Men sedan tyckte jag att den var alldeles för bra för att förtäras i ljudform, så då önskade jag mig denna otroligt vackra boxset som inkluderade Lord of the Ring Trilogy också! HAR NI NÅGONSIN SETT NÅGOT VACKRARE?!

Jag är minst sagt sjukt nöjd med att böcker jag fått. Har ni läst någon av dem? Någon ni tycker att jag ska prioritera?

6 kommentarer:

  1. Åh, vad mycket böcker du fick! Jag önskade mig inga böcker för jag "fick" typ inte det eftersom man tydligen inte "ska" önska sig roliga grejer... Min familj köpte dock roliga fandomsaker till mig i alla fall, men inga böcker.. Jag får beställa några själv! :D

    SvaraRadera
  2. Alltså, den där boxen! Hjälp vad vacker!! *springer iväg och kastar ut mitt eget box-set genom fönstret, så att jag måste införskaffa ett nytt*. Kanske inte riktigt, men åh, vad jag vill ha den där boxen i min bokhylla. :D

    Stolen Songbird är väldigt bra, men tänk inte för mycket på Tankeläsaren när du läser den bara, för de är inte så lika egentligen. Det är nog mest något förlagen använder för att locka läsare. Det var det, och jämförelsen med Seraphina, som fångade mig i alla fall ^^

    SvaraRadera
  3. Åh, många fina böcker där! Kan inte annat än längta tills jag tar studenten nu (även fast det lär dröja innan det sker...), haha ^^ Min bror tog också studenten i år :)
    Jag har också Clockwork Angel väntande på att få läsas hemma i hyllan. Jag tror dock att jag ska läsa om de tre första böckerna i TMI (det är så långt jag har kommit hittills) innan jag tar itu med den.
    Oh. My. God. Boxen är ju himla fin. *Fangirling*

    SvaraRadera
  4. Åh vad mycket böcker! Själv fick jag bara en och det var någon vuxenbok jag aldrig skulle ha plockat upp annars så vi får se när den blir läst ^^
    Och omg TOLKIEN-BOXEN <3 Jag ska helt klart köpa den utgåvan om jag någon gång ska köpa böckerna!

    SvaraRadera
  5. Åh, vad mycket fina böcker. Den där Tolkien boxen var ju makalöst fin, det är nästan så att jag vill ha den själv..trots att jag inte alls gillar böckerna. ;)
    Jag vill också läsa The Final Empire, och Stolen Songbird ligger väldigt högt upp i min att läsa hög. Och både The Demon King och Clockwork Angel är jättebra, samt såna serier som typ bara blir bättre och bättre. Hoppas du gillar dina nya böcker! :)

    SvaraRadera
  6. Är så himla sugen på Mistborn-serien! Den lär nog dyka upp i en haul hos mig också innan sommaren är slut iaf, vill ha nu! :D
    Och åh vad avundsjuk jag är på din fina LoTR-box! Har tittat på den überlänge och är ännu mer sugen på den nu när man fick se hur framsidorna såg ut. Såååååå fina!! :D

    SvaraRadera