söndag 20 april 2014

Sammanfattning: Läs-A-Lot påsk!

Hello my friends! Jag var så upptagen förra söndagen och den här veckan att jag aldrig hann berätta för er att jag deltog i evenemanget som Anna och Emme och Zozzo anordnade, Läs-A-Lot påsk edition.

Den pågick den här veckan, och även om jag inte hade påsklov då så gjorde jag så gott jag kunde. (Jag har fått påsklov nu, om ni undrar, YEAY!) Detta är vad jag hann läsa:


City of Lost Souls tog mig de första fem dagarna att läsa klart, med sina 535 sidor. Jag tyckte den här var i klass med nivån på de första tre böckerna i The Mortal Instruments. Och det säger en del när det kommer från mig. Jag ska skriva en recension så ni får mina samlade tankar så fort jag orkar!

Jag hade alltså bara en dag kvar, dvs lördagen, kvar efter att jag läst klart City of Lost Souls. Jag tänkte att jag ändå inte skulle hinna klart någon mer bok så det var ingen mening att försöka. Sedan kom jag ihåg att jag sett filmtrailern för If I Stay av Gayle Forman och att jag tyckt den verkade riktigt bra. Och sedan insåg jag att jag hade den boken på svenska och att den var väldigt kort...


Därför kan jag stolt konstatera att jag läste ut Om jag stannar på ungefär 12 timmar (och ungefär 8 av dem bestod av påskfirande med släkten). Jag kan meddela att jag tyckte mycket om den! Ni vet ju hur jag känner inför contemporary (dvs böcker som inte har någon magi i sig) men den här gick bra att läsa eftersom den var så kort. Jag var inte rädd för att tappa intresset, och det gjorde jag inte! Jag ska självklart skriva en recension på den här också, men egentligen har jag inte så mycket mer att säga än att jag tyckte mycket om den.

Det här blev alltså min totala läsning, och jag är SJUKT nöjd! Det blev totalt ungefär 730 sidor. Tack för att ni arrangerade detta, Anna, Emme och Zozzo!

1 kommentar:

  1. Du hann ju läsa riktigt mycket :D Och tack själv för att du deltog! ^^

    SvaraRadera