söndag 30 mars 2014

Vårtecken och en hyllning

Idag satt jag utomhus och läste för första gången i år! Solen värmde men jag satte ändå på mig en fleecetröja innan jag gick ut och fick efter ett tag hämta en skinnfäll eftersom jag frös så mycket om rumpan, men ändå!


Boken jag läste var Hemlighternas rike (as you may have guessed by the photo). Jag tänkte försöka förklara för er varför och hur det kommer sig att jag älskar den boken så himla mycket, men det är väldigt svårt att sätta ord på. Så fort jag försöker formulera någonting i tankarna så känns det äkta och riktigt men så fort jag försöker skriva ner det låter det mest klyschigt...

Ni måste tro mig när jag säger att jag har hyser extremt mycket kärlek till den här boken! (Och de andra två böckerna i serien.) Om ni väljer att bara läsa en enda fantasybok det här året så tycker jag att det borde vara Hemligheternas rike av Kristin Cashore. Den är stor och tjock och kan därför kanske verka svår att ta sig igenom (och jag tänker inte ljuga, den är väldigt mastodontig, både i storlek och innehåll) men den innehåller så många viktiga och svåra budskap, en fantastiskt uppbyggd värld och karaktärer som får dig att älska dem mer och mer för varje andetag.

Den dagen finns inte då jag inte kan relatera till Bitterblue och skratta åt hennes uppnosighet, känna hennes kärlek och gråta åt hennes sorger. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar