onsdag 5 mars 2014

Sammanfattning: Februari

Den är liiiiite sen, men här kommer den i alla fall!

Februari 2014
  1. Kalla det vad fan du vill av Marjaneh Bakhtiari
  2. Rekviem av Lauren Oliver
Reaktion på detta: EEEEEH, VA?! Bara två?! Jaja, okej. Moving on.

Den bästa boken och boken med finast framsida


Jag blev inte besviken på slutet av trilogin, även om Delirium var och är höjdpunkten. Dock var Kalla det vad fan du vill också väldigt bra och förtjänar lite omnämning. 

Allmänt
Oj, jag var nog mer utmattad efter att ha avslutat A Game of Thrones än vad jag trodde... Nåväl. Kalla det vad fan du vill läste jag för skolan och ni vet att jag inte riktigt gillar att ha flera böcker igång samtidigt. Därför var jag tvungen att vänta tills den var utläst och klar innan jag började med nästa.

Jag påbörjade Jellicoe Road, precis som jag tänkte, men sanningen att säga tycker jag inte riktigt om den. Jag har läst ungefär 100 sidor och jag känner mig inte särskilt intresserad av historien. Det känns as if I got it all figured out redan och därför har jag INGEN drivkraft att fortsätta. Språket känns komplicerat och... tja, nej, den här ligger på is tills vidare faktiskt.

Inför nästa månad
Jag tänker inte göra något löfte om att läsa ut Jellicoe Road utan istället först sikta på att läsa ut Nattens cirkus som jag påbörjade för några dagar sedan. (Spoilers: Jag köpte den på bokrean.) Jag vill också nämna att jag, natten till den andra mars, läste ut Throne of Glass så den kommer det förhoppningsvis dyka upp en recension på! (Spoilers: Jag tyckte jättemycket om den.)

Sedan får vi helt enkelt se vart läsandet tar mig, tror jag kommer behöva något lätt och enkelt att ta mig igenom just nu eftersom jag har mycket annat på gång.

Skrivandet
Ja... Jag sa ju att jag skulle ha skrivit klart första utkastet på min NaNoWriMo-berättelse men... det hände inte riktigt. Som ni vet har jag haft en del annat att fokusera på (läs: jobb på biblioteket samt skola och övrigt liv). MEN, jag har äntligen kommit på en titel på den! Så jag har åtminstone åstadkommit någonting!

Jag har gått in i en slags passivt kreativ fas för tillfället. Jag nämnde lite kort för några veckor sedan att jag fått en ny (fantastisk) bokidé och då och då plockar jag upp mitt skrivblock och adderar lite info eller någon scen till den. Dessutom dyker små idéer upp ur nästan allt nu för tiden och jag har fullt upp med att anteckna allt så jag inte glömmer.

Dock producerar jag ytterst lite faktiskt text. Men sådana perioder måste väl också få finnas? Anyways, jag tänker köra med samma mål som förra månaden (jag tänker ha det tills jag lyckas), det vill säga, skriva klart första utkastet på NaNoWriMo-berättelsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar