lördag 1 mars 2014

Recensionsprylar!

För någon vecka sedan hände något väldigt roligt. Jag blev kontaktad av Alexandra som är PR-ansvarig på roligaprylar.se! Ni har kanske hört talas om den hemsidan någon gång? Det finns i alla fall en hel massa roliga prylar (hehe) och nördiga saker, precis i min smak.
 
Jag blev i alla fall erbjuden att få varor hemskickade till mig och då föll valet på dessa två saker!
 
Till vänster ser ni en sparbössa SOM HAR FORMEN AV EN TARDIS! Den är extremt jättefin. Jag tänker dock nog inte använda den enbart till mynt utan också andra viktiga grejer som lappar med fina citat, idéer eller vad för annat fint som får plats där i. Tiden får helt enkelt utvisa exakt vad som kommer hamna däri! Och här är en större bild:
 


 Ser ni hur blank och fin den är? Nu har jag precis vinkeln så att man inte ser hålet där det är meningen att man ska stoppa i mynt, men det är på taket på framsidan. I botten sitter en sådan här gummiplutt som man tar bort när man vill tömma den. Den är precis lagom svår att ta av och på, så att inget trillar ur men ändå går att ta bort utan att göra det till ett stort projekt.

Den andra prylen på bilden där uppe är en bok! Det är en slags retelling av Star Wars-filmen A New Hope skriven på "shakespeareian". Förstår ni hur coolt det är?! Handlingen är alltså som i Star Wars-filmen men berättandet är som en gammaldags pjäs skriven av Shakespeare. Här har ni ett litet smakprov:


Boken kommer jag läsa och sedan göra en riktig recension av, så ni behöver inte oroa er för det.

Tack så jättemycket Alexandra och roligaprylar.se för att ni skickade dessa saker till mig! De har definitivt gjort mitt liv både roligare och nördigare.

PS. Ska också nämna att de hade JÄTTESNABB leverans! Det tog bara en dag innan grejerna kom fram till mig efter att vi hade bestämt vad som skulle skickas.

2 kommentarer:

  1. Woah, awesome!! En TARDIS är aldrig fel att ha, och Star Wars á la Shakespeare kan inte slå fel. c;

    SvaraRadera
  2. Men åh, Tardis-bössan! Vill ha en, men är mer inne på temuggsversionen.
    Har varit nyfiken på Shakespeare's Star Wars ett tag - blir kul att hör vad du tycker om den :)

    SvaraRadera