lördag 29 mars 2014

Fiktiva platser jag vill bo på, del 2

Klicka HÄR för att komma till del 1!

Pandora
Det känns som att det här namnet används friskt både här och där, men den Pandora jag menar är den måne som vi besöker när vi ser på filmen Avatar. Och den enda anledningen till att jag vill bo här är på grund av dess underbart vackra natur! Jag skulle inte kunna andas och Na'Vi skulle säkert vilja döda mig, men ändå...




Narnia
Detta land är nog något ni alla känner igen, antingen från filmerna eller böckerna. Narnia är väldigt stort och det finns väldigt olika natur beroende på vart man hamnar. Det var mycket svårt att hitta bilder som representerar den magiska känslan och dessutom ge en hint av vad för sorts magi som finns, men dessa känner jag representerar Narnia as a whole.




Alicante
Detta är huvudstaden i Shadow Hunter-landet Idris. Eftersom det inte finns någon film att hämta bilder ifrån har jag fått söka hejvilt efter illustrationer som jag tycker representerar staden, så som jag föreställer mig den. Jag ser den som en slags blandning av arkitektur från medeltiden/barocken, spetsat med de kända glastornen. It doesn't make any sense när jag förklarar det men det är ett väldigt coolt ställe i mitt huvud.



The Shire
(En till från Sagan om Ringen... Hoppsan.) The Shire verkar vara en sådan trevlig och mysig plats! Dock skulle jag inte vilja bege mig utanför det eftersom det finns många inte så fina platser i Tolkien-världen...



Vilken är er favorit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar