söndag 23 mars 2014

Fiktiva platser jag vill bo på, del 1

I en lista. Vad annars?

Naaboo

Det här är en planet från Star Wars, Padme Amidalas hemplanet faktiskt. Och där är det vackert. Arkitekturen är lite orientalisk, vilket är väldigt fint, och naturen är väldigt överdådig också. Det vore inte fel att bo där...



Rivendell

Denna stad är från Sagan om Ringen-trilogin och är alvernas tillhåll. Och mitt, om jag fick bestämma.



Asgard

Jag såg första Thor-filmen tillsammans med en vän för några månader sedan och jag tyckte MYCKET om den. Sedan köpte jag den och tittade på den själv för några dagar sedan och då ÄLSKADE jag den. Och Asgard är en av de mest originella och intressanta platser jag någonsin sett. Så vackert!




Hogwarts

Ja. Hogwarts är helt självklart på en sådan här lista. Vem skulle inte vilja bo i ett slott med vindlande trappor och gamla porträtt och sirliga valv där det dessutom går att praktisera magi?




Skulle ni vilja på något av dessa ställen?

5 kommentarer:

  1. Hogwarts och Rivendell, omg YES! ♥

    SvaraRadera
  2. Jag skulle gärna bo på alla de här platserna. Men kanske helst på Hogwarts.

    SvaraRadera
  3. Åh, vilket roligt inlägg! Skulle också självklart vilja bo på Hogwarts! Men också Camp Half-Blood, Lumatere, Narnia, Gallagher Girls-Academy, Fylke osv. Listan kan göras lång :D

    SvaraRadera
  4. Först:"Omgomgomgomg Naaboo"
    Sen: "Rivendeeeeelll for the win"
    Senare: "yeah, Asgard !!!!"
    Sist: "ohh, Hogwarts :D"
    Sammanfattning: Yes, definitivt. Alla på samma gång? (+flera till)

    SvaraRadera
  5. The universe of book is wonderful and can lead us to incredible place.
    Very good blog.
    Kind regards from Brasil: Geraldo

    SvaraRadera