måndag 10 februari 2014

Vad jag håller på med/tänker på just nu

Hej!

Det händer ganska mycket i mitt liv nu uppenbarligen eftersom jag inte har tid att läsa eller blogga om vad jag läser. Sådant händer! Jag ville dock titta in här lite grand och berätta vad som händer på de bokiga fronterna av mitt liv för tillfället.

Jag håller på och läser Kalla det vad fan du vill för skolan och jag tycker den är mycket intressant och bra hittills. En trevlig överraskning eftersom böcker man måste läsa i skolan kan vara väldigt tröga (eller hur, Anna?). Vi ska diskutera boken utifrån kultur, etnicitet och identitet sedan det är den perfekta boken att ha som underlag!


Dessutom påbörjade jag Jellicoe Road men sedan kom ovanstående bok på tapeten och trängde utan läsningen av denna. Faktum var att jag inte riktigt kom in i den i alla fall, språket var lite krångligt och jag förstod inte vad grejen var... Men jag hade bara läst ungefär 30 sidor så jag förväntar mig att den ska bli bättre eftersom så många älskar den. Jag ska ta tag i läsningen av denna så fort jag är klar med Kalla det vad fan du vill.

Jag fick även hem den här snyggingen i brevlådan idag:


Nu är jag redo för City of Heavenly Fire att komma ut!

Och nu till det verkligt spännande... Jag har fått en ny idé till en bok. Detta är inget som är ovanligt för mig, det sker sisådär två gånger i veckan, men just denna idé är speciell. I can feel it! Jag har varit helt besatt av den sedan i lördags (då snilleblixten slog mig) och jag har tillbringat varje vaken stund (sovande med för den delen) med att planera och tänka och hitta på bakgrundsfakta. OCH JAG TROR ATT DET HÄR KOMMER BLI RIKTIGT HIMLA BRA!!!

Jag tänker inte berätta något för er om den eftersom idén är så färsk (förlåt, det är inte min mening att göra er nyfikna) men jag kan säga att den är lite i epic fantasy-genren men med en massa twistar hit och dit. Idag träffade jag a very dear friend of mine och hon bollplankade idén med mig. Det var verkligen nyttigt och innerligt trevligt, jag fick in nya synvinklar och vill fortsätta att förbättra världen jag håller på och bygger upp. Nu kan jag inte skriva så mycket mer om det... (Fniss för att jag känner att denna historia är så himla bra!)

Ha det bra i februari för jag vet inte hur mycket vi kommer hinna höras!

PS. Det var mycket roligt att läsa era kommentarer på mitt föregående inlägg! Tack för åsikter och tips!

4 kommentarer:

  1. Den läste jag nyss i skolan också! Eller jag läste de första trettio sidorna kanske och tog ett öga rött istället :)

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte vilket språk du läser Jellicoe Road på, men jag skulle starkt rekommendera dig att läsa den på svenska då språket är krångligt. Läsning blir bättre när man verkligen förstår, boken är mycket bra nämligen!

    SvaraRadera
  3. Hahah, ja, man kan garanterat råka ut för mycket tröga böcker i skolan, men det är ju kul att du verkar ha fått någon som du ändå tycker om! :D

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Eftersom det är Alla hjärtans dag idag så tänkte jag sprida lite kärlek (det är ju så dumt egentligen att jag bara gör det på just den här dagen, jag tänker ju ofta på hur mycket jag gillar er, men jag tänkte att jag kanske äntligen skulle göra slag i saken)

    Din blogg är först och främst sjukt awesome! Jag älskar att den på något sätt känns så himla originell, men kanske beror det på att du lyckas föra in så mycket av din personlighet i dina texter och att du alltid känns så himla positiv :D

    Sedan tycker jag himla mycket om dina bokvideor också (jag erkänner, jag är sjukt svag för svenska bokvideor) på grund av ungefär samma anledningar som jag har nämnt ovan. Du är sjukt trevlig och bara nice :D

    Så tack för att du är du och tack för att du har en awesome blogg! :D

    SvaraRadera