söndag 2 februari 2014

Sammanfattning: Januari

Första månaden på det nya året! YEAY!

Januari 2014
  1. Grave Mercy av Robin LaFevers (recension om du klickar på titeln)
  2. Mellan ebb och flod av Rosamund Pilcher
  3. Jessica's Guide to Dating on the Dark Side av Beth Fantaskey (recension om du klickar på titeln)
  4. A Game of Thrones av George R.R. Martin
Totalt antal lästa sidor: 1 819

Den bästa boken

En ny favoritserie har tagit sin början! Jag älskar den här boken, den var precis i min stil. Den första boken jag läste ut i år var en tiopoängare, det bådar gott.

Den sämsta boken

Den här boken var 177 sidor lång, det är liksom lite kört redan där. Den här boken var klyschig och inte alls intressant. Karaktärerna var schablonaktiga och storyn väldigt sentimental. Den enda anledningen att jag plockade upp den här boken var för att jag skulle få kunna kryssa av den i min boklista, sedan visade det sig att jag glömt att skriva in den där så statistiken ändrades inte ens... (Morr.)

Boken med finast framsida

Den här boken förtjänar ett hedersomnämnande eftersom den var en mycket stark konkurrent för Grave Mercy om bästa boken denna månad. Jag berättade ju för er om mitt januari-projekt och nu kan jag glatt meddela att jag lyckades! Jag är faktiskt väldigt stolt.

Men, tillbaka till framsidan nu. Den är väldigt stilren och classy. Jag har en förkärlek för blåa omslag i allmänhet och svärdet skiner på ett nästan trollbindande sätt. Det enda som är lite synd är ju en där bruna remsan högst upp som gör reklam för serien... Den drar ner intrycket lite grand, men inte så mycket att jag dör.

Allmänt
Jag tycker jag har startat året på ett väldigt bra sätt! I have good feeling about 2014. De första tre böckerna jag läste tog mig tretton dagar att bli klar med sedan dedicerade jag resten av månaden till A Game of Thrones (men det var värt det! Tänker försöka skriva en recension snart!)

Inför nästa månad
Efter A Game of Thrones vill jag gärna ha något som är lite lättare att ta sig igenom och helst inte har någon övernaturlig aspekt heller. Därför tänker jag börja februari med att läsa Jellicoe Road! Den har funnits i min bokhylla for ever och jag har läst första kapitlet några gånger men inte riktigt fastnat, men jag känner att det är rätt tid för den nu. Efter det tänker jag avsluta Delirium-trilogon med Rekviem som jag fick som recensionsexemplar.

Skrivandet
Jag har tidigare försökt inrätta mitt skrivande i månadssammanfattningarna men det har av någon anledning alltid runnit ut i sanden. Troligtvis för att jag känt att jag inte har något att redovisa... Men nu ska det bannemig bli ändring!!! 2014 ska vara året då jag har någonting att redovisa för er, därför kommer denna kategori att behöva finnas.

I mitt pågående skrivprojekt (det som jag jobbade på under NaNoWriMo) har jag kommit till "slutstriden". Jag är alltså VÄLDIGT nära slutet, vilket känns både inspirerande och lugnande. Det är som att "det är så lite kvar, jag kan låta skrivandet ta tid i den här fasen, jag vill ju att det ska bli rätt och då krävs eftertanke, jag vet ju ändå att jag kommer komma till slutet någon gång, det behöver inte vara idag". Alltså ger det mig en lite lat, vilken jag borde lägga av med.

Mitt mål blir härmed att göra färdig det första utkastet av manuset till slutet av februari!

Hoppas januari har varit in your favor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar