onsdag 1 januari 2014

Månadssammanfattning: December

Sista sammanfattningen för året 2013...

December 2013

  1. Persuation av Jane Austen
  2. The Dream Thieves av Maggie Stiefvater
  3. Liftarens Guide till Galaxen av Douglas Adams
  4. The Curiosities: A Collection av Stories av Maggie Stifvater, Brenna Yovanoff och Tessa Gratton
  5. The Chaos of Stars av Kiersten White

Den bästa boken: Persuation! Min erfarenhet av den boken blev väldigt trevlig eftersom jag läste den i skolan tillsammans med en vän och vi är båda väldigt entusiastiska när det gäller Austen. Huvudpersonen i den, Anne Elliot, var verkligen smart och mogen vilket jag uppskattade jättemycket! Definitivt värt att läsa om man gillar sådana här böcker, den är dessutom väldigt kort vilket är något av ett plus eftersom Austen är lite svårsmält (särskilt på engelska).

Den finaste framsidan:


SÅ HIMLA VACKERT med färgen och glittret i bakgrunden (troligtvis ska det föreställa stjärnor, men det spelar ingen större roll)!

Den största besvikelsen:


Missförstå mig rätt nu, den här boken var verkligen inte dålig! Det är bara det att jag inte blev så förtjust i någon av novellerna i boken, jag tror inte att noveller är mitt forum riktigt. De hade också en tendens att vara ganska råa och obehagliga och jag tyckte det blev lite för mycket efter ett tag... Majoriteten av novellerna jag gillade var skrivna av Gratton, vilket jag tycker var rätt intressant.

Allmänt: Det blev väldigt lite läsning gjort i början av månaden eftersom det var precis i då jag höll på att göra körkortsproven men efter det tog det fart! (The Chaos of Stars läste jag ut inom loppet av en dag *känner mig stolt*) Jag har också tänkt mycket på det här med alla serier jag har representerade i min bokhylla och som jag nu längre inte har någon vilja att läsa och hur jag ska ta mig an dem. Det lutar åt att skänka bort dem faktiskt.

Kanske ska jag lägga upp bilder på sakerna jag inte vill ha och se om någon av er är intresserade?

Inför nästa månad: Jag hoppas att inleda starkt på bokfronten, både att läsa och att skriva min egen. Det känns som att detta liksom sätter an tonen för hela 2014 och jag vill väldigt gärna att det blir ett bra år! Och det ska det blir också! Pepp pepp pepp! Tänker också försöka vara lite petigare med vad jag väljer att läsa, bara ta det som jag är väldigt sugen på.

Hur har er december varit?

1 kommentar: