lördag 25 januari 2014

Januari-projektet

Hej!

Som ni kanske sett om ni varit riktigt uppmärksamma så håller jag på att läsa A Game of Thrones av George R.R. Martin. (Äntligen!) Jag tror inte att jag någonsin har hört någon säga något dåligt om den här boken (likadant med tv-serien) och jag är faktiskt inte av någon annan åsikt, den här boken är jättebra!


Men... Som ni säkert vet är böckerna i A Song of Ice and Fire-serien ENORMA. A Game of Thrones är exakt 800 sidor, vilket till och med jag tycker är ganska mastodontigt. För att motivera mig själv att läsa denna (det kändes lite segt i början när jag bara läst några sidor, typ "nu är det bara 783 sidor kvar...") så bestämde jag mig för att göra boken till ett projekt under januari.

Jag räknade jag ut hur många sidor per dag jag var tvungen att läsa för att hinna bli klar innan februari, vilket blev 70 sidor. Sedan dess har jag alltså läst 70 sidor per dag och jag tycker detta system är jättebra! Jag ser utveckling dag per dag och det här gör även att jag prioriterar läsningen oftare.

Då vet ni vad jag gör rent läsmässigt resten av januari.

Vad läser ni just nu?

1 kommentar: