onsdag 15 januari 2014

Cover Reveal: City of Heavenly Fire

Den sjätte och sista (förhoppningsvis, det vore lite töntigt om hon bestämde sig för att fortsätta serien ytterligare, ÄVEN om jag tycker mycket om böckerna) delen i The Mortal Instruments av Cassandra Clare har fått ett omslag! Det är en av de böckerna jag ser mest fram emot i år så jag tycker det är jätteroligt att det börjar närma sig så pass att det fick ett omslag.


Tyvärr tycker jag inte alls att omslaget är särskilt fint. Det följer åtminstone samma linje som de andra, men det finns bara ett antal olika poseringar man kan ha på människor och det här kändes väldigt, väldigt framtvingat... Inte alls naturligt. Ganska muppigt om jag får vara ärlig. Nåväl, vi får hoppas att ryggen ser fin ut så att den kommer se fin ut i hyllan åtminstone!

PS. När jag tittade runt på fan-gjorda omslag hittade jag ett som var MYCKET snyggare än det officiella, se här:


Jag önskar att vem det än var som gjorde den här (jag försökte hitta ursprunget men misslyckades) skulle ha blivit anställd som omslagsdesigner istället...

Vad tycker ni?

4 kommentarer:

  1. Jag såg det nya omslaget imorse och började typ skratta direkt. Jag tycker inte att det är snyggt. Jag gillade inte omslaget till City of Lost Souls heller när det kom, men det är ju typ inte miljon gånger snyggare än det här. Tycker att posen ser konstig ut och Jace (som jag antar att det är) ser också ganska weird ut... :( Annars är jag väldigt glad över att de faktiskt lyckats hålla omslagsdesignen på hela den här serien, det händer ju inte direkt ofta ;)

    SvaraRadera
  2. Alltså jag är så trött på de nya omslagen. City of Fallen Angels var ganska fult, City of Lost Souls såg ändå ganska bra ut (jag gillar fortfarande inte att de visar ansiktena numera) men det här... usch, nej. Jag är så trött på att det bara är Clary, Jace, Sebastian och Simon på omslagen - speciellt de här senaste där det är två personer och Clary alltid är en av dem.

    Om de ändå ska ha två personer på omslagen, varför inte Isabelle och Simon? Eller Alec och Magnus? ELLER NÅGOT ANNAT ÄN CLARY?! Nej, de bästa omslagen var helt klart City of Bones, City of Ashes och City of Glass. Fast å andra sidan, de var även de bästa böckerna i serien så...

    SvaraRadera
  3. NEJ MEN GUD KOLLA! Älskade det fan art-omslaget du visade och googlade efter egna.. hehe :D

    http://mortalinstruments.org/wp-content/uploads/2013/04/14.gif

    SvaraRadera
  4. Håller med dig om allt! Helt klart det fulaste omslaget i serien och jag hatar att de börjat visa ansiktena. Fan-omslaget du hittat är tusen gånger finare. Och det som Emelie hittade är också mycket finare än originalet. Lite misslyckat att fansen kan göra så mycket finare omslag ^^

    SvaraRadera