söndag 29 december 2013

Tiopoängare under 2013

Jag ser över året från början till slut och listar alla böcker jag gett full pott! Hoppas ni gillar! (Om bokens namn har en länk så går den till min recension, om den inte har någon länk har jag inte skrivit någon recension.)

  1. City of Glass av Cassandra Clare, 19/1 - 13 (HÄR är lite extramaterial från min läsupplevelse)
  2. The Tales of Beedle the Bard av J.K. Rowling, 28/2 - 13
  3. Tankeläsaren av Kristin Cashore (omläsning), 28/3 - 13
  4. Monstrets dotter av Kristin Cashore (omläsning), 2/4 - 13
  5. Hemligheternas rike av Kristin Cashore, 11/4 - 13
  6. Borta med vinden av Margaret Mitchell, 17/4 - 13
  7. Insurgent av Veronica Roth, 5/6 - 13
  8. Beautiful Redemption av Kami Garcia och Margaret Stohl, 3/7 - 13
  9. City of Bones av Cassandra Clare (omläsning), 11/9 - 13
  10. Allegiant av Veronica Roth, 28/10 - 13

"Bara tio stycken?!" utropar Beate förvånat. Jag hade verkligen trott att det skulle vara fler, jag känner mig alltid extremt givmild när det gäller betyg på böcker. Men det gäller tydligen inte tiopoängarna... Jag har däremot en hel massa 8:or och 9:or.

April var helt klart en bra månad för mig, då läste jag De Utvalda-serien varav alla tre är bäst i världen. Sedan blev det lite snålare med fantastiska böcker nu på hösten, men det kan också ha att göra med att jag varit upptagen på annat håll och inte hunnit med att läsa lika mycket...

Jag är trots allt mycket nöjd med mitt år (hur skulle jag kunna vara annat? Och hur jobbigt hade det varit för mig om jag varit missnöjd? Då har jag ju på sätt och vis förlorat ett helt år! Och så kan vi inte ha det. Jag är nöjd.) men hoppas trots det att 2014 blir ännu lite bättre!

Hur har ert läsår varit? Skriv i kommentarerna eller länka till er blogg, jag vill veta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar