söndag 22 december 2013

Serier jag väldigt gärna skulle vilja påbörja

Jag har 82 stycken olästa böcker och relativt många av dem är första delen i en serie. Som ni vet betyder ju serier att det finns fler böcker som efterföljer den första och det blir till slut en hel massa böcker som man har signat upp sig för att läsa enbart genom att ha läst den första boken.

Därför blir jag rätt stressad av att se dessa första-böcker-i-en-serie när det finns andra serier jag hellre skulle vilja starta än just de jag äger. Jag funderar på att ge bort en del av dessa böcker så att jag sedan kan köpa och fokusera på nya serier som är aktuella för mig just nu. Många av böckerna är sådana jag köpte för flera år sedan och min vilja att läsa dem har tyvärr i princip försvunnit helt...

Anyway, här är några av serierna jag skulle vilja påbörja!

The Darkest Minds av Alexandra Bracken


Throne of Glass av Sarah J. Maas


Legend av Marie Lu (valde den på svenska, hostrecensionsexemplarhost)


Drömgångare av Samantha Shannon


Lumatere Chronicles av Melina Marchetta



Vilka av dessa har ni läst (om någon)? Vilken/vilka serie rekommenderar ni?

7 kommentarer:

  1. Jag har läst The Darkest Minds, Legend (& Prodigy), samt Throne of Glass & Crown of Midnight. Rekommenderar gärna serierna, men framförallt Throne of Glass. :) Hoppas du läser och gillar dem. :)

    SvaraRadera
  2. Du måste läsa Finnikin of the Rock!! SÅ BRA! Har börjat på alla de andra serierna också förutom Drömgångare och tycker även de är rätt så bra!

    SvaraRadera
  3. Jag har läst Drömgångare och Legend och gillat dem väldigt mycket. Men jag håller helt med dig. Jag har flera kompletta eller ett par första böckerna av en serie i min bokhylla som jag antingen bara har läst första boken av eller så har jag inte ens börjat på den. Ibland undrar jag varför jag köper hela serier om jag inte ens vet om jag kommer att gilla första boken (men jag har antagligen köpt dem i tanken att jag helt säkert kommer att gilla serien xD) The Darkest Minds är en serie som jag längtar efter att få läsa snart :)

    SvaraRadera
  4. Håller med Lisa: Du måste läsa Finnikin of the Rock! Den är så otroligt bra! Har läst Legend också men blev väldigt besviken på den. Fastnade inte alls för karaktärerna, särskilt inte June, och så var den väldigt förutsägbar. Den följer verkligen dystopimallen till punkt och pricka.

    SvaraRadera
  5. Jag har inte läst någon (men har både The Darkest Minds och Drömgångare hemma), men vill läsa allihopa för de verkar så bra! :)

    SvaraRadera
  6. Legend har jag läst och gillade :)

    SvaraRadera
  7. Jag har läst The Darkest minds & Drömgångare som jag gillade vädligt mycket! Dermot var Finnikin of the Rock inget för mig... Men jag vill verkligen läsa både Legend & Throne of Glass snarast!

    SvaraRadera