söndag 1 december 2013

NaNoWriMo, utvärdering!

Hej! Det blev visst lite mycket för mig de sista två dagarna i november så det blev inga uppdateringar eller pepplappar, hoppas ni överlevde. Eftersom det blev några pepplappar över så tänker jag börja det här inlägget med dem, sedan gå vidare till någon slags utvärdering av min insats under november.


Jag har lärt mig jättemycket under National Novel Writing Month. Innan detta fanns det liksom inte på kartan för mig att kunna skriva varje dag, och definitivt inte så mycket som nästan 2000 per dag! Därför har det här varit en jättenyttig upplevelse för mig för jag har bevisat för mig själv att jag klarar av att skriva såhär mycket varje dag.

Jag rivstartade och var över word count goal från början till slut, jag tror att det berodde på att jag har ganska lite att göra i skolan men också att jag prioriterade annorlunda. När jag fick någon ledig timme över så tittade jag inte på tv, jag satte mig och skrev. Jag hade trott att det skulle vara lite tröttsamt efter ett tag (och missförstå mig rätt, det var ganska ofta tröttsamt) men jag fick ut väldigt, väldigt mycket av mina skrivsessioner, mycket mer än om jag tittat på tv. Det var liksom sin egen belöning!

Over all så är jag SJUKT NÖJD och STOLT över min insats i NaNoWriMo och jag tänker med allra största säkerhet delta igen nästa år, om inte några helt omöjliga omständigheter hindrar mig. Det har varit superkul att göra skrivandet till något socialt, oftast är det ju bara jag och min dator, men nu kunde man hålla koll på andras word count och peppa varandra och det var jätteroligt!

Hoppas ni har haft en lika trevlig månad som jag har, och om ni har deltagit i NaNo får ni jättegärna kommentera och berätta hur det gick för er! Oavsett om ni klarade ert mål eller inte ska ni ha en stor eloge för att ni gjorde ert bästa och försökte!

Your Average Per Day
1,967 
Words Written Today
Event Finished
Target Word Count
50,000
Target Average Words Per Day
1,667
Total Words Written
59,020 
WINNER!
Words Remaining
0
Current Day
Event Finished
Days Remaining
Event Finished
Goal Achieved On
November 21, 2013
Words Per Day To Finish On Time


-
Day 1Day 4Day 7Day 10Day 13Day 16Day 19Day 22Day 25Day 28015 00030 00045 00060 000Words














































Första veckan av december tänker jag använda till att skriva klart det första utkastet (nästan 110 k ord räckte inte för det...) och sedan tänker jag ta en liten paus. Kanske ända tills nästa år. Då är jag utvilad och inspirerad till att börja med redigeringsarbetet, jag ser jättemycket fram emot det!

(Pepplappsburken är nu tom och en liten tomte har fått ge sällskap istället.)


PS. Visst är statistiken vacker?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar