onsdag 6 november 2013

NaNoWriMo, dag 6

Antal skrivna ord hittills: 17 022

Antal ord skrivna idag: 1 475

Jag är väldigt bra på att lura mig själv. Jag tänker såhär "om du skriver tills 16 667 så får du ta en chokladbit". Och sen när jag väl kommer dit fortsätter jag och tänker "nu när du ändå är igång kan du köra på till 17 000 och så får du äta chokladbiten då". Faktum är att jag faktiskt använder mig av EXAKT samma Toblerone-bit idag som igår att muta mig själv med. Jag åt den aldrig igår, trots att jag nådde mitt mål...

Detta är både bra och dåligt. Jag skriver utan att det behöver vara avhängt på godis, men samtidigt får jag aldrig belöna mig själv. Jag tror att jag är ganska dålig i allmänhet på att ge mig själv cred och belöna mig själv när jag lyckas med något eller gör något bra, därför lovar jag nu dyrt och heligt på att äta upp chokladbiten idag. För att jag har varit väldigt duktig hittills!


Citatet på dagens pepp-lapp kommer (som vissa av er kanske vet) från Divergent (all hail Veronica Roth!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar