tisdag 19 november 2013

NaNoWriMo, dag 19

Antal ord skrivna hittills: 44 568

Antal ord skrivna idag: 0

Japp. Noll that is. Idag kände jag mig pressad från lite olika håll och kanter och därför bestämde jag mig för att vara lite snäll mot mig själv och slippa att skriva idag! Det gör ju verkligen ingenting vad gäller tidsplaneringen, det var bara jag som innan var tjurskallig och inte ville hoppa över en dag. Men sedan insåg jag att det bara var att sätta krokben för mig själv och att jag i längden inte skulle vinna på att pressa på för mycket.

Så dagens visdomsord från mig blir: låt inte tjurskallighet komma i vägen för att du ska må bra (särskilt inte om den kommer från dig själv) och lär dig skilja på gånger du borde ta dig i kragen och de gånger det är bättre att släppa taget.

Dagens pepplapp (för jag vill fortfarande peppa er som skriver idag, NaNo-are eller inte, ni är bäst!):


PS. Men ibland survivar man bäst utan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar