måndag 18 november 2013

NaNoWriMo, dag 18 - En fråga

Antal ord skrivna hittills: 44 582

Antal ord skrivna idag: 1 536

Idag har jag skrivit en scen som var extremt känslofylld och ångestladdad. Det är alltid väldigt svårt att skriva sådant tycker jag. Eftersom jag är en väldigt inkännande person och det är meningen att jag ska vara i min huvudkaraktärs huvud måste jag till en viss grad uppleva vad hon upplever och det gör att min egen hals också snörps ihop.

Men jag antar att jag får titta på pepplapp nummer 3 och försöka bli lite modigare. Likaså pepplapp nummer 6... Jag får skriva mig igenom obehaget och ta mig igenom det här tillsammans med min huvudkaraktär.

Här är även dagens pepplapp för er som inte finner inspiration genom att titta i arkivet:


Hur är det för er när ni skriver (om ni skriver)? Kan ni separera er från era karaktärers känslor och upplevelser?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar