fredag 15 november 2013

NaNoWriMo, dag 15

Antal ord skrivna hittills: 40 126

Antal ord skrivna idag: 4 230

Jag har introducerat en ny karaktär idag! Han har egentligen inte så stor roll att spela i händelseförloppet men han har stor påverkan på en av huvudkaraktärerna... Det var mycket intressant att se på vilket vis han gjorde sitt intåg i allting (jag vet nämligen inte exakt det från början utan har mest bara vaga idéer). Jag kan inte påstå att han gjorde något gott första intryck på mig...

Det är också väldigt roligt eftersom två av mina karaktärer har pratat italienska med varandra idag. Jag tackar min lyckliga stjärna för google translate! Jag borde be någon om hjälp som kan språket att titta igenom det så att det inte står alltför konstiga saker där... Men jag kände mig väldigt kontinental och allmänt cool när det nu väl står där i dokumentet (även om jag fick lite hjälp av kopiera och klistra in).

Idag kom jag också över en till milstolpe! Bara 10 000 kvar! Helt sjukt. Och underbart.

Här är dagens peppelipepp:


Hoppas ni andra NaNo-are har en lika trevlig upplevelse som jag! Även om ni inte når 50k eller vad det nu är som är ert mål så är det viktigaste att ni har kul!

2 kommentarer:

  1. Åh Italienska kul! Det är så himla fint, även om jag har glömt en del nu när jag inte läser det aktivt :P

    SvaraRadera
  2. Pinsamt nog har jag typ hoppat av Nano... Hade jättemycket plugg inför ett historie-prov förra veckan och då kom jag av mig i skrivandet. Nu har jag också jättemycket plugg, men planerar i alla fall att skriva 50k innan 2013 är slut, så att det blir skrivet något i alla fall :)

    SvaraRadera