måndag 11 november 2013

NaNoWriMo, dag 11

Antal skrivna ord hittills: 29 025

Antal skrivna ord idag: 1 228

Jag har tagit det lite lugnare idag med orden. Egentligen hade jag haft råd att skippa att skriva idag helt och hållet, men jag ville inte staka in på den vägen eftersom risken då blir större att jag tappar farten.

Idag insåg jag även att en av de viktigaste bikaraktärerna kommer dö när han är väldigt ung... Det kommer inte att hända inom tidsramen för boken, så jag behöver inte skriva om det, men det känns ändå väldigt sorgligt... Då kan man ju tänka sig att jag som creative overlord helt enkelt skulle kunna säga att det inte alls är vad som händer med honom, att han kommer leva ett långt och lyckligt liv, men det är liksom för sent för det nu när jag vet sanningen. Jag kan ju inte leva i förnekelse.

Dagens peppelipepp-lapp, något som jag verkligen kan relatera till och som jag tror är en ganska bra egenhet när man gör NaNoWriMo:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar