söndag 10 november 2013

NaNoWriMo, dag 10 - Över hälften

Antal ord skrivna hittills: 27 737

Antal ord skrivna idag: 3 994

JAG HAR KOMMIT ÖVER HALVVÄGS! (Jag behövde bara få det ur systemet, nu ska jag lugna ner mig...) Det har varit en väldigt trevlig dag för mitt skrivande. Jag har blivit avbruten mest hela tiden och varit iväg på en övningskörningstur med tillhörande soplämning och veckohandling, och sedan fick jag en inspirationsinjektion i form av Star Wars VI med min mamma. Det går egentligen bäst att skriva när man har lite annat att göra, då finns suget att ta sig tillbaka till datorn och berättelsen.

Dessutom är ju den stora nyheten idag att jag, som sagt, har kommit över 25k ord, vilket bekant är hälften av 50k som är månadens mål. Enligt statistiken på NaNoWriMo-hemsidan ska jag vara klar 19e, men det vet jag att jag inte kommer vara. Dock känns det otroligt häftigt och tryggt att jag är så pass mycket i förväg.

Dagens pepp-lapp fick sällskap av min constant companion, te:


A writer is someone who can make a riddle out of an answer.

PS. Nu tänker jag belöna mig själv med ett eller två avsnitt av Dessertmästarna på tv5play!

1 kommentar:

  1. Måste bara säga att jag tycker det är jättekul att du uppdaterar hur det går varje dag. Väldigt inspirerande när det egna skrivandet står lite stilla :)

    SvaraRadera