onsdag 2 oktober 2013

September

Se, nu har det blivit oktober! Oh the joy!

September 2013


  1. Halo av Alexandra Adornetto (audiobook)
  2. City of Bones av Cassandra Clare (omläsning)
  3. Cirkeln av Sara Bergmark Elfgren och Mats Strandberg
  4. Mystic City av Theo Lawrence
Den bästa boken:


Tihi. Faktiskt ännu ännu bättre än första gången!

Den största besvikelsen:


Egentligen var det här inte en besvikelse eftersom jag inte hade några speciella förväntningar men jag måste ha med den här i alla fall eftersom den var så himla dålig. Det jag störde mig mest på (förutom stereotyperna och den fullkomligt förutsägbara handlingen) var uppläsningen. Som gjordes av författaren själv! Hur man kan vilja porträttera sina huvudpersoner som gnälliga småbarn är något jag verkligen inte förstår. (Usch på ljudboken.)

Boken med finast framsida:

Inte bara framsidan heller! Beskåda skönheten...





Allting fångar verkligen känslan i boken, färgerna, stämningen, allt. Så himla fin!

Allmänt: Den största händelsen på bokåret hände för några dagar sedan. Jag tror ni alla vet vad jag pratar om... BOKMÄSSAN! Det var fullkomligt awesome, men eftersom jag ska knåpa ihop ett helt eget inlägg om det så tänker jag inte säga så mycket mer om det nu. (Awesome...)

Bortsett från Halo har det varit en väldigt bra läsmånad också. Det tråkiga är att jag vill mer än jag känner att jag har tid med, men nu satsar jag stenhårt på oktober!

Inför nästa månad: oktober = MIN FÖDELSEDAG! Den 22 fyller jag myndig och dessutom kommer Allegiant ut på samma dag! Det kommer vara en underbar födelsedag, det känner jag redan nu. Dessutom betyder födelsedag presenter vilket betyder böcker, så nu har ni säkert två stycken book hauls att se fram emot! En från bokmässan och en som är allmän födelsedag.

Jag fick också en megajättestor lust att läsa om Hungerspelen vilket var väldigt underligt. Jag läste den för  två eller tre år sedan och har sedan dess typ tagit avstånd från den ganska mycket. Men när jag lyssnade på podcasten Allt jag säger är sant som handlade om dystopier (tack Mathilda för tipset!) kände jag det i hjärtat: jag vill läsa om Hungerspelen! Så jag hoppas att jag kommer ha tid med det, men jag räknar med att skapa lite space runt den 22:a så jag kan maratona Allegiant.

Hur har er september varit?

4 kommentarer:

  1. Mystic City är sååååå fin! Var den bra? Har haft den hemma sen förra årets höstlov, men inte läst den än :/
    September har varit jättebra :D Mycket plugg i skolan, men sen hade vi konsert här hemma i byn och då var Emme och Zozzo (bokzoem) hos mig och sen helgen efter var det bokmässan! :D

    Sv: Haha jag vet bokbloggare som har över 200 olästa böcker hemma också xD men jag tycker 55 är mycket för det är typ det mesta jag har haft :P Och jag har sagt nu i snart ett år att jag ska minska köpandet och istället läsa de böcker jag har. Funkar det? Nepp :P

    SvaraRadera
  2. Lyssnade visserligen inte ljudboken, men tyckte inte heller om Halo när jag läste den. Och Mystic City ser ju sååå fin ut!

    SvaraRadera
  3. Vill köpa Mystic city på grund av dess design, hehe. Har dock hört väldigt blandade åsikter om själva innehållet...
    Vill också läsa om City of Bones! Funderar på att göra det i slutet av oktober, eller kanske i november :)

    SvaraRadera
  4. Sv: Nä exakt. Jag hade inga kontanter bara typ 20 kronor och Lisa Medin bara "vi tar kort också" och då var jag tvungen att köpa den xD
    Oj, vilken var det?

    Okej, då får jag ta och läsa den snart :D
    Var i Sverige bor du? :)

    SvaraRadera