måndag 7 oktober 2013

En misslyckad bokvideoinspelning senare...

Jag vet att jag har utlovat en book haul-video. Men det kommer inte att bli någon sådan nu, tyvärr. Jag satt och spelade in och när jag var klar visade det sig att det hade avbrutits efter tre minuter. Då blev jag arg och trött och kände att "nej nu struntar jag i det här och visar bilder istället"! (Hoppas ni inte blir alltför nedslagna. Eller åtminstone inte lika nedslagna som mig när jag insåg att det inte hade fungerat att spela in. Det var inte nådigt.)

Här är böckerna jag köpte själv:


Magikerna av Lev Grossman. Den var flapprig! I love it. Och dessutom var framsidan cool och den var billig och jag är intresserad av att läsa den.

Mardrömmar av Emma Andersson. Uppföljaren till Där drömmar blir till som jag läste innan jag ens hade en blogg (OMG vad länge sedan!). Måste köra en omläsning innan jag fortsätter med Mardrömmar men det ska bli jätteroligt att få återvända till den här berättelsen! Jag försökte också få exemplaret signerat men det visade sig att Emma inte var på mässan på lördagen vilket gjorde att jag missade min chans... Är lite bitter över det.

2 stycken linjerade Notebooks! Mycket fina och seriösa. Tänker använda dem till bokiga grejer såsom recensionstankar, bokidéer och så vidare.

Här är böckerna jag tillskansade mig på bokbloggarträffen men som inte fanns i goodiebagen:


Bilder som inte angår mig av Felicia Stenroth. Eftersom jag och Alba var awesome kom vi trea i rebustävlingen och då fick vi varsin sådan här! Är inte säker på att handlingen intresserar mig så värst men eftersom den är så kort kanske jag tar mig an den i alla fall (kom ihåg denna tanke, den kommer återkomma senare).

Gycklarens arv av Kersi Vikström. Denna låg på ett bord där det var fritt för oss att ta vad vi ville ha och jag är EXTREMT nöjd med att ha fått hem den här eftersom det var det enda exemplaret som fanns! Vill tillägga att jag varit nära att köpa den för 170 kronor.

Jungfrustenen av Michael Mortimer. Denna på det där bordet som man fick ta ifrån. Verkar spännande, lite som Dan Brown vilket är den enda vuxenförfattare jag känner att jag har lust att läsa. Dessutom är det lite historia invävt så det verkar vara min stil.


Jag vill veta vart stockrosorna kommer ifrån av Amanda Svensson. Novell. 25 sidor. Läste ut på ungefär en kvart och tyckte att det var ganska bra. Jag läser aldrig noveller, skriver dem aldrig och kommer i allmänhet aldrig i kontakt med dem så det var roligt att pröva på!

Den femte vågen av Rick Yancey. Har varit osäker på om jag kommer tycka om den här boken eller inte (eftersom jag fått för mig att den är lite samma som Angelfall, vilken jag inte gillade så mycket). Men nu när jag ändå äger den tänker jag nog göra ett försök!

Fjärde riket av Maria Nygren. Jag valde aktivt en goodiebag som innehöll denna (det fanns ett annat alternativ också). Den verkar spännande och psykologisk och sociologisk och sådant där. Kan vara intressant, vem vet? (Jo, jag efter att jag har läst den.)

Mitt bultande hjärta av Alf Kjetil Walgermo. En svensk ungdomsroman som handlar om kärlek och sjukdom. Är inte säker på att handlingen intresserar mig så värst men eftersom den är så kort kanske jag tar mig an den i alla fall.

Flyt som en fjäril stick som ett bi av Elin Nilsson. Handlar om en tjej som simmar och det är väl lite roligt eftersom jag också har simmat. Är dock inte säker på att handlingen intresserar mig så värst men eftersom den är så kort kanske jag tar mig an den i alla fall.

Lögnen på femte våningen av Do van Ranst. Något om en mördad mamma. Eller pappa. Eller något sådant. En lögn. Är inte säker på att handlingen intresserar mig så värst men eftersom den är så kort kanske jag tar mig an den i alla fall.

(See what I did up there?)

Grejer jag köpte som inte var böcker men braiga ändå:


Te! Jag köpte te! Som har med böcker och England att göra! Känner mig mycket nöjd. Den är väldigt god. Dessutom ett litet pop quiz som är som de rosa och lila frågorna på Trivial Pursuit (vilka är de enda jag någonsin tycker är intressanta och kan lite om).

Det var det! Är nöjd med alla böcker jag har fått och allt annat jag fått hem. 



Saker ni missade när det inte blev någon video:

  • Jag som dricker te. (The English Bookshop Blend)
  • Jag som flapprar med en bok. (Magikerna)
  • Jag som läste några popquiz-frågor till er. (Och förväntade mig svar.)
  • Jag som totalt misslyckas med att göra en tysk accent.
  • Jag som inte klarar av att säga Alf Kjertil Walgermo.

Hoppas ni har det bra!
Hejdå!

4 kommentarer:

  1. Det är så jobbigt när man upptäcker att man måste filma om en hel video så förstår att du inte orkade det. Hoppas det blir en video någon annan gång :)

    Sv: Det låter som att det kan vara en aning längre norr ja :)
    Själv bor jag längst ner i lilla Trellehulla (Trelleborg) :)

    SvaraRadera
  2. Åhh, vad synd att det inte blev någon video :( Älskar dina videor! Men det här inlägget gick bra det också! :)

    SvaraRadera
  3. Alltså jag är fortfarande riktigt sugen på angelfall, ignorer allt negativt du säger om den tills jag själv läst och älskat den (har bestämt mig för att det är så det kommer vara!) Har uppdaterat bokbytet om du vill byta den (om du hittar något du vill byta mot den är gången+ byter bort Inte han av Sheila O'flangan och de två första vargbröder böckerna). Iallafall så är jag också sugen på att läsa fjärde riket :)
    SV; Legend var så otroligt bra, så du har något att se fram emot!
    Heheh bor ännu mer högre upp än dig, fråga är om det är bra eller inte heheheee.

    SvaraRadera
  4. Åh tråkigt att det inte funkade du gör sådana härliga videos :D Roligt var det att träffa dig iaf :))

    SvaraRadera