fredag 18 oktober 2013

Book Shuffle Tag (substitut för Musik och böcker)

Detta är en tagg! Den är rolig! Den har med musik att göra! Pia taggade mig (tacktacktack)! Jag är peppad! (Märks det?)

Grejen är att man ska välja sin spellista (på Spotify antar jag), sätta på shuffle och sedan para ihop de första fem låtarna med en bok! Och inget fuskande, man får inte välja bort låtar som man är missnöjd med!

Det jobbiga med detta är dock bara att jag har (går in på Spotify och räknar) 36 olika spellistor... Men jag tar den det är flest och mest blandade låtar. Nu kör vi!!!

1. Låt: Here's To Never Growing Up av Avril Lavigne



Bok: Paranormalcy av Kiersten White

Huvudpersonen Evie är lite carefree och tänker väl att man ska ta vara på sin ungdom... Så det var helt enkelt den boken jag kom att tänka på!

2. Låt: No Such Thing As Time av Elenowen


Bok: Delirium av Lauren Oliver

Låten är liksom lite melankolisk och sorglig men ändå vacker. Precis som Delirium.

3. One Way Or Another (Teenage Kicks) av One Direction



Bok: Beautiful Creatures (eller hela serien snarare) av Kami Garcia och Margaret Stohl

Det jag syftar på är inte Lena och Ethan utan Link och Ridley. Det här känns precis som om Link skulle sjunga denna till Ridley och hon skulle himla med ögonen men egentligen vara lite charmad. (I certainly would.)

4. Låt: Meet Me On The Equinox av Death Cab for Cutie


Bok: The Raven Boys av Maggie Stiefvater

Soundet tycker jag känns väldigt Maggie. Lite rockigt och lite sådär tonårstrotsigt. Dessutom handlar ju låten om att kärlek men att everything ends och det kan ju syfta på att Blue är förutspådd att döda sin sanna kärlek med en kyss.

5. Låt: Haven't Met You Yet av Michael Bublé


Bok: Systrar i jeans av Ann Brashares

Det här låter som en romantisk, contemporary ungdomsbok. Men jag läser ju inte så många sådana! Svårt. Jag fick helt enkelt välja en av de få som jag har läst...

Nu ska jag tagga andra människor. Så Lisa, Anna, Eve och Hanna - ni är officiellt sett taggade!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad kul!
    Angående Camelot, så tycker jag du ska ge det en chans. Jag har bara sett ett avsnitt av Merlin, men hört mycket om det, och jag tror inte det kommer göra något. De historierna verkar så annorlunda. Samma karaktärer är med - eller ja, de har samma namn men spelar egentligen helt olika roller. Så jag tror inte det ska vara något problem :) Och du tycker också Merlin är bra alltså? Jag är sugen på att börja titta på det!

    SvaraRadera
  2. Lite sen kommentar men tack för taggen! :D Har gjort den på min blogg nu, men du kanske redan sett det!

    SvaraRadera