måndag 16 september 2013

Fem frågor - tagg

Jag blev taggad av min fellow-författare Gabriella! Thank you!

  1. Vem inspirerade/uppmuntrade dig att börja blogga?

    En av de allra första blogg jag började besöka regelbundet var Bladvändaren. Jag fick väldigt snart mersmak och brukade titta på kommentarerna på inläggen och sedan följa de länkarna till nya bokbloggar! De som hade en lista på bokbloggar de följde i marginalen var också väldigt hjälpsamma. Annars så kan jag väl påstå att min mamma och min syster uppmuntrade mig att blogga, det tog rätt lång tid för mig att göra slag i saken.

  2. Hur väljer du ämnen att blogga om?

    Det har alltid varit böcker. Böcker och skrivande. (Och film och tv-serier och musik.) Jag har inget intresse av att skriva om något annat, typ mitt vardagsliv. Det tycker jag tillhör mig själv och människorna som befinner sig i den fysiska närheten av mitt vardagsliv.

  3. Vad vet de flesta inte om dig?

    Den här var ju svår... Jag är väldigt noga med var jag släpper igenom i bloggen så det finns väldigt mycket ni inte vet om mig! Jag brukar bara skriva om sådant som korrelerar med mitt läsande eller skrivande (eller tv-tittande eller musiklyssnande). Men jag kan ju berätta att jag går samhällsvetenskapsprogrammet med inriktning beteendevetenskap i trean på gymnasiet (förkortat sam beteende, jag drog bara det fancy alternativet så ni skulle bli imponerade).

  4. Vilka tre ord beskriver din stil bäst?

    De lärda (=andra bloggare) tvistar om denna fråga. Vad menas? Min stil i allmänhet? Bokstil? Skrivstil? Klädstil? Jag tänker köra på min bokstil vilken kan beskrivas med paranormal, indragande och himlastormande. Jag skulle vilja påstå att alla böcker jag läser tillhör åtminstone en av dessa tre kategorier.

  5. Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?

    Läsa, da! Och skriva, titta på tv-serier (Merlin in my heart!), prata med mina föräldrar, vara med vänner, gå i skolan, fundera på saker och ting, spela musik och sådana saker. Titta på twitter... Det har nog hänt lite för ofta på senaste tiden...

Tyvärr, nu kommer jag vara sådär infernaliskt tråkig igen och tagga ALLA som inte gjort detta än! Jag har varit lite frånvarande från bokbloggosfären ett tag och jag gillar det inte... Jag ska försöka få ändring på det!

Här får ni lite feels (bara för att jag tycker om er).





Harry och Sirius. First and last.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar