torsdag 19 september 2013

Favoritförfattare och deras bloggar/tumblr

Som titeln antyder tänker jag dela med mig av några av mina favoritförfattares ställen på nätet. (I en lista, what did you think?)

Veronica Roth

Denna underbara människa har skrivit Divergent och Insurgent (och Allegiant som kommer ut 22 oktober!). Jag tänker hänvisa er till hennes tumblr eftersom det är där jag tycker hon skriver oftast. Hon delar med sig av tankar och svarar på lite frågor, inte i några enorma mängder men jag tycker det är alldeles perfekt.


Cassandra Clare
Cassandra och Lily Collins (aka.
Clary Fray)

Författare till The Mortal Instruments och The Infernal Devices. På sin tumblr har hon gif:s som handlar om filmatisering av City of Bones, en hel del fangjorda bilder av TID och skrivna inlägg som rör hennes böcker. Jag tänker bara varna er lite grand: om ni inte har läst ALLA Cassandras böcker kanske det inte är så lämpligt att ni hänger där så ofta! Jag har blivit småspoilad ganska många gånger... (Men det har nästan varit värt det!)


John Green

Okej, jag erkänner, jag har inte läst någon bok av honom alls. Än... Det ska hända, jag lovar. I alla fall så skriver han på sin tumblr om allmänt inom nirdfighteria och just nu är det väldigt mycket om The Fault in Our Stars-filmen. Mycket trevligt att titta på, även om jag inte har en aning om någonting. (Förutom att jag fått slutet av TFiOS spoilat för mig. Tack internet.)


Maggie Stiefvater

Författare av många böcker, varav jag har läst en (The Raven Boys). På sin blogg skriver hon om sin skrivprocess och sitt liv i allmänhet i lite mer detalj än på sin tumblr. Hon är dock lika cool på båda ställen.



Kiersten White

Har författat Paranormalcy-trilogin (som jag läst och tycker mycket om), Mind Games och nu senast The Chaos of Stars. Kierstens blogg är precis så rolig och underhållande som hennes böcker (de jag har läst åtminstone) så jag tycker definitivt att det är värt att kolla in där då och då!



Har ni någon författarblogg/tumblr ni brukar besöka ofta? 

4 kommentarer:

  1. Jag följer väldigt många författare, både deras bloggar och på tumblr. Har faktiskt en egen kategori för just författarbloggar på bloglovin. Cassandra Clare, Veronica Roth och Melina Marchetta är de som jag följt längst. :)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen! Följde redan några, men alltid kul att lägga till någon :)

    SvaraRadera
  3. Jag bruka de läsa Sara Bergmark Elfgrens blogg, tills hon slutade skriva på den... Riktigt tråkigt var det.

    SvaraRadera
  4. Varje gång jag ser en författare på bild så förvånas jag, de ser aldrig ut som man föreställt sig!

    SvaraRadera