tisdag 6 augusti 2013

Liknande bokomslag #4 - Mellanpartiet på vackra klänningar


Om jag var din hemmafru av Lotta Lundgren (hon som är med i Historieätarna, ni vet?)

Jag tror jag såg denna första gången på ICA Maxi. Yeay, vilken fin klänning, tänkte jag och såg sedan köttbiten hon hade i handen. Då blev jag ganska intresserad och insåg att det var en slags kok/inspirationsbok.

Sedan hittade jag en ganska osannolik look-a-like i denna bok...


Borta med vinden av Margaret Mitchell

Det är olika färgskala och den här är lite mindre provokativ men jag tycker ändå de liknar varandra. Det är fokus på samma parti av klänningarna och båda klänningarna är vackra... Och det var väl det...

Vilken tycker ni bäst om? Är själv nog mest förtjust i Borta med vinden!

4 kommentarer:

  1. HAHAH jag såg inte köttbiten fören jag lästa om det! Gillar borta med vinden bäst också :)

    SvaraRadera
  2. Ja Borta med vinden är finast!

    SvaraRadera
  3. Sv: Gycklarens arv skulle jag nog säga utspelar sig tidigare än 1800-talet. Det är häst & vagn och väldigt enkla förhållande som gäller. Inga moderniteter alls och ingen elektricitet. Den fattiga befolkningen bor typ i hyddor och små skjul. :)

    SvaraRadera
  4. Tycker båda var riktigt fina, fast den nedersta är nog ändå vackrast:) Ser mer sagolikt ut!

    SvaraRadera