fredag 23 augusti 2013

Högst upp på önskelistan just nu

En lista, dagen till ära! Dessa är böckerna jag har på min födelsedagslista, dock är det inte i slutet av oktober som jag fyller 18 (körkort, hej!) men det skadar inte att vara förberedd. Detta är förresten med tonvikt på uppföljare och fortsättningar på serier!


Days of Blood and Starlight av Laini Taylor, andra delen i Daughter of Smoke and Bone-trilogin

Läste DoSaB för några månader sedan och den har verkligen satt sitt spår. Ser så himla mycket fram emot att få fortsätta med den här serien, den känns så inspirerande! Jag vill ha detta omslag även om det inte kommer matcha med min kopia av DoSaB men det gör inget, älskar modellens ögon på detta omslag...


The Elite av Kiera Cass, andra delen i The Selection-trilogin

VARFÖR har jag inte läst denna bok ännu?! Den har varit utgiven ända sedan i våras någon gång men ännu har jag inte kommit till skott. Det var kanske inte förrän jag började titta på Kiera Cass youtube-videor eller följde henne på twitter som jag kände detta enorma begär efter The Elite... I alla fall så vill jag hemskt gärna ha denna bok, och det blir nog en omläsning av The Selection innan dess eftersom det var så länge sedan.


City of Lost Souls av Cassandra Clare, femte delen i The Mortal Instruments

Jag har inte läst City of Fallen Angels än men det skulle vara trevligt att ha denna hemma bara utifall att jag kände att göra ett litet maraton eller så...


Allegiant av Veronica Roth, tredje och avslutande delen i Divergent-serien

"Huh?" säger ni nu. "Den här har ju inte ens kommit ut än!" Nej, det är jag fullt medveten om. Men releasedatumet för denna bok är 22 oktober vilket är SAMMA DAG SOM MIN FÖDELSEDAG!!! Jag är faktiskt lite osäker på vad jag ser fram emot mest, att kunna ta körkort eller att äntligen få hålla denna bok i mina händer. Förhandsbeställning, here I come!

Vilka böcker törstar ni efter allra mest just nu?

2 kommentarer:

  1. Fyller 25 oktober och har också börjat planera önskelistan!

    SvaraRadera
  2. Av dem här så skulle jag läsa Allegiant först tror jag :P Men jag fyller inte år förrän i Mars så jag får nog införskaffa dem själv ;)

    SvaraRadera