söndag 28 juli 2013

Update: Köpstopp

Ni kanske kommer ihåg att jag hade en lista med böcker och vartefter jag läste ut dem skulle de strykas och när alla var strukna upphörde mitt bokköpstopp? Jag har kvar den listan (faktum är att den sitter på baksidan av min dörr) och även om min köpstopp är lite tvivelaktigt så vill jag ändå uppdatera er vad som händer med listan.

Paranormal

Jessica’s Guide to Dating on the Dark Side
Daughter of Smoke and Bone
Born Wicked
Mystic City
Everneath
Delirium
Gravity
The Summoningg
Sweet Venom

Fantasy

Över näktergalens golv ----- Beautiful Redemption
A Games of Thrones

Middle grade

Percy Jackson and the Sea of Monsters
Resan till River Sea
Reckless

Historiska

Vixen
Witchstruck
The Kingmaker’s Daughter
Grave Mercy
Scarlet
Sovay
Det bästa av allt
Ljusets dotter

Klassiker

Jane Eyre
Borta med vinden
Sense and Sensibility ----- Northanger Abbey
Miss Mary Bennets självständighet ----- Den bortglömda konsten att bevara en hemlighet

Deckare/mystery

Trollkarlens trast
Kryptan
Strindbergs stjärna
Skuggbiblioteket

Allmänna hyllvärmare

Se min älskade
Choklad
Ödets vägar ----- Hemligheternas rike
En shopaholics bekännelser
Bara vanligt vatten ----- Insurgent

Jag har alltså 19 böcker kvar på listan som från början bestod av 35 stycken. Jag har nästan kommit halvvägs! Dock har jag läst en hel del andra böcker från mina hyllor som inte stod på listan och så håller jag ju på med en omläsning av Harry Potter. Jag känner ingen brådska.

Och eftersom jag köper böcker ändå (fortsättningar på serier jag har påbörjat, billiga böcker som jag velat ha hur länge som helst och vid speciella tillfällen *hostsemesterochsådant*) så överlever jag.

Har ni något köpstopp för tillfället? Hur går det för er?

3 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! :) Jag har faktiskt gett upp det där med köpstopp. Varje gång jag försöker ha ett så slutar det med att jag MÅSTE köpa nya böcker..jag kan verkligen inte hålla mig. Totalt motsatt effekt. ;D

    SvaraRadera
  2. Jag har ett köpstopp tills det att jag har läst ut alla olästa böcker i hyllan. Jag har dock bestämt att jag inte behöver läsa alla uppföljare innan jag köper en ny bok! ;)
    Nu är det sju(?) stycken kvar och jag är riktigt stolt över mig själv! :)
    Det var helt klart jobbigast i början, men sedan vänjer man sig vid att inte köpa böcker. OCH vad mycket pengar som har sparats under sommaren! :D

    SvaraRadera
  3. Jag har köpstopp eftersom jag inte har något jobb nu och inte har några pengar att lägga på böcker. Tar mig runt det genom att gå till biblioteket istället ;)

    SvaraRadera