onsdag 31 juli 2013

Månadssammanfattning: Juli

Juli 2013

  1. Northanger Abbey av Jane Austen
  2. Beautiful Redemption av Kami Garcia och Margaret Stohl
  3. Den bortglömda konsten att bevara en hemlighet av Eva Rice
  4. Choklad av Joanne Harris
  5. Angelfall av Susan Ee
  6. En shopaholics bekännelser av Sophie Kinsella

Totalt antal lästa sidor: 1 926

Den bästa boken:


Den fanns andra ljuspunkter också men avslutningen av The Caster Cronicles var definitivt bäst.

Den största besvikelsen:


Den var inte min stil alls... Tyvärr...

Boken med finast framsida: Det är nog en av de ovan nämnda böckerna faktiskt!

Allmänt: Ganska blandat, men jag är nöjd! Jag hade full gas i början av månaden och hade läst fyra av dem redan den 10:e sedan gick det långsammare med de andra två. Men det är helt okej för jag fokuserade då väldigt mycket på skrivandet! För det går verkligen ASBRA just nu så om det håller i sig kommer jag mer eller mindre att strunta i läsandet tills jag känner behov av en inspirationsinjektion.

Inför nästa månad: Förhoppningsvis ska jag läsa ut The Perks... Jag är faktiskt ledsen över att meddela att jag har svårt för att älska denna bok lika mycket som alla andra. Men jag ska fortsätta kämpa så får vi se vart det slutar. Dessutom har jag börjat på Pandemonium som är ett recensionsexemplar i mellantiden så den kommer också bli utläst.

Hur har juli varit för er?

2 kommentarer:

  1. Vad många böcker du läst! Har en liten fråga dock... Förändras böckerna och karaktärerna i The Caster Chronicles mycket? Tyckte Beautiful Creatures var rätt seg ibland (många delar kändes lite onödiga) och Ethan betedde sig lite som en 30-årig kvinna. Med det sagt tyckte jag ändå boken var bra, men min fråga återstår: är de andra böckerna i serien väldigt annorlunda eller följer de exakt samma mönster...?

    SV: Åh, tackar, tackar! Philippa Gregory har jag varit nyfiken på väldigt länge, speciellt med tanke på hur mycket jag tycke rom historiska romaner. :D

    SvaraRadera
  2. Jag som vill Angelfall, är den otroligt dålig?

    SvaraRadera