onsdag 26 juni 2013

Recension av Boundless

Denna recension är nog inte lämplig för er som inte redan har läst Unearthly och Hallowed.

Clara har gett sig iväg till Stanford med Angela och Christian, och lämnat Tucker i Jackson. Genom att fokusera på sina studier och hjälpa Angela lista ut sitt purpose hoppas hon kunna lämna honom bakom sig.

Samtidigt börjar hon besökas av en stor svart fågel, som mycket väl kan vara en Black Wing. Hon måste se till att få allting under kontroll innan hennes egen vision inträffar och försöka hitta ett sätt att skydda de hon älskar.

Vad jag har förstått är detta den the Australian edition. Den är hur som helst otroligt vacker, tycker jag!

Den här serien har alltid ingett mig en speciell känsla, och den har hängt i sig ända från Unearthly till denna avslutande del i serien. Och jag gillar den. Känslan är mysig, det är trevligt att kura ihop sig och vila i den.

Vid första anblicken verkar inte Cynthia Hands språk som något speciellt men jag har insett att ju mer man läser av det desto mer inser man att det är riktigt, riktigt bra. Hon är rolig så man småfnissar lite då och då när man läser men hon bemästrar också de mer allvarliga scenerna, de där som ska skära i hjärtat. Språket är fint och uttrycksfullt i all sin enkelhet.

Angela är min all time favorite! Det är trevligt att läsa ifrån Claras perspektiv men det är som allra bäst när det är Angela hon träffar. Hennes karaktärsutveckling har varit väldigt intressant och jag uppskattar jättemycket att hennes puspose fick en väldigt stor del av denna bok. Jag tyckte också det var väldigt roligt att se Clara och Christians kompisrelation växa sig stark, men internskämt och vanor och sådant.

Och när det gäller pojkarna... Tyvärr måste jag erkänna att jag hejade på den andra. Jag tänker inte säga vem hon valde (major spoiler på det!) men jag tänker bara säga att den hon inte valde, jag hade hoppats på honom...

Alltså, en väldigt trevlig bok (felvalet av pojkarna till trots) och jag är mycket glad att jag har läst den här serien! 9/10 poäng blir det.

Titel: Boundless
Serie: Unearthly #3
Författare: Cynthia Hand
Utgiven: 2013

PS. Denna recension existerar eftersom Hedvig ville det jättejättemycket. Tack så mycket för att du ville höra mina tankar angående boken, din entusiasm gjorde mig väldigt glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar