lördag 1 juni 2013

Månadsavstämning: Maj

Maj 2013

  1. Scarlet av A.G Gaughen
  2. Delirium av Lauren Oliver
  3. Harry Potter and the Philosopher's Stone av J.K. Rowling
  4. Boundless av Cynthia Hand
Den bästa boken:



Boundless var en bra avslutning på serien, men den var inte överdrivet bäst eftersom jag är lite besviken på vem hon valde... Och Delirium var skitbra.

Den största besvikelsen:


Den var tillräckligt bra för att inte vara dålig, men samtidigt var den inte sådär herregudjagdör-jättebra... Synd.

Boken med finast framsida:

Delirium. Jag hänvisar er till bilden ovan.

Allmänt: Jag är väldigt nöjd med månaden, men tanke på att jag har haft så himla mycket att göra i skolan. Jag påbörjade Daughter of Smoke and Bone men jag har inte avslutat den, jag vet inte varför... Den fångade inte in mig direkt och jag vill läsa Insurgent (OMGOMGOMGOMGOMG!!!) istället. Så då gör jag det och låter DoSaB vänta tålmodigt på sin tur!

Inför nästa månad: SOMMARLOV! Alltså, extremt mycket tid att läsa. Jag ser fram emot det något enormt. DoSaB ska bli utläst, för jag kan ju inte skjuta upp det hur länge som helst. Och så planerar jag att avsluta The Caster Cronicles. Appropå det, så har jag en bookhaul att filma, redigera och sedan visa er! Fröjdas!

Hur har maj varit för er?

3 kommentarer:

  1. Jag har en liten, kanske dum, fråga: Vad betyder DoSaB?

    SvaraRadera
  2. Boken hon pratade om tidigare, Daughter of Smoke and Bone ;) //Åsis

    SvaraRadera
  3. Jag känner mig alltid så dålig när jag läser hur mycket alla andra bokbloggare hinner med att läsa på en månad. Själv läser jag ju i snigelfart. Fast det beror i och för sig mest på att jag prioriterar min egen skrivning före läsningen. Hade tänkt läsa ut "Där drömmar blir till" i Juni i vilket fall plus att jag läser lite böcker om egenutgivning. Har så många spännande böcker i hyllan så hoppas jag får läst en del i sommar :)

    SvaraRadera