onsdag 19 juni 2013

Jag ska åka till Skottland!

Imorgon åker jag och mina kära föräldrar till Storbritannien för att träffa några vänner och i allmänhet njuta och ta det lugnt. Problemet alla bokmänniskor erfarar när de ska ut och resa är uppenbar: vilka böcker ska jag ta med mig?!

Jag räknar stenhårt med att jag kommer köpa böcker i Skottland (dah!) så därför tänker jag bara ta med mig EN bok!!! Dock kommer jag också ta med mig en surfplatta som man kan låna hem böcker från biblioteket till, där kan jag bunkra upp utan att det påverkar varken vikten eker utrymmet något särskilt.

Bara för att jag tycker det var intressant (och för att jag har sommarlov och får göra vad jag vill! YEAY!) så har jag vägt de böcker som är mer eller mindre aktuella att ta med.

Lämna jättegärna ett förslag på vilken av böckerna ni tycker att jag ska ta med mig!











Jag tog med den här bara så att ni skulle kunna ha något att jämföra med.


Och när jag ändå var i gasen vägde jag min platta också!

6 kommentarer:

  1. Vixen! Åh, minns hur bra jag tyckte att den var. Eller möjligtvis The Summoning.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du ska ta med dig två böcker :) Grave Mercy och en liten pocket.. Som backup lixom! Tänk om du inte hinner köpa några böcker innan den första ta slut :) Ha det så bra i Skottland!

    SvaraRadera
  3. Ha en trevlig resa! Har tyvärr inte läst någon av böckerna du vill ha med dig så jag kan inte tipsa!

    SvaraRadera
  4. Jag röstar på Harry Potter and the chamber of secrets. Boken är skriven i Skottland och det är även där J.K. Rowling bor. Vad kan då passa bättre?

    SvaraRadera
  5. A GAME OF THRONES!! Du måste läsa den Beate!! :D Det är en av mina favoritserier! (Men förbered dig på att gråta. George R.R. Martin är inte barmhärtig.)

    SvaraRadera
  6. När jag såg bilden på borta med vinden tänkte jag, amen ska hon redan läsa om den, den som är så tjock, haha!

    SvaraRadera