fredag 31 maj 2013

Tag - Sommarläsning!

Jag blev taggad av både Frida och Nathalie (tack så jättemycket tjejer!) så here we go!

1. Vilka fem böcker MÅSTE hinna läsas i sommar?
Jag känner inga direkt tvång från något håll, men de böcker jag måste läsa för att jag vill är Beautiful Chaos, Beautiful Redemption, Pandemonium, City of Fallen Angels och Överenskommelser. I princip bara uppföljare alltså! (Överenskommelser är lite mobbad.)

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Jag vet inte riktigt... Jag har ju den där bok-köpstoppslistan men jag känner mig inte så stressad angående den. Men någon av böckerna på den listan i alla fall!

3. Var är bästa stället att läsa på i sommar?
Jag brukar försöka vara ute, antingen i en solstol, hängmattan eller på studsmattan. Men om det är en bok som kräver mer uppmärksamhet av mig så kanske jag sitter inne, för jag brukar bli distraherad av naturen och solen...

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer läsa någonstans?
Kanske på en filt i gräset? I skugga eller sol, beroende på hur viktig boken är.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Om sommaren gills från och med nu så svarar jag Insurgent.

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
* Ojojoj... Jag är inte humör på att tvinga en bok på någon idag... Men kanske vore det intressant om alla läste en bok från en annan genre än den som hen oftast läser i. Jag skulle då till exempel läsa en memoar eller en deckare. (Okej, det lät inte så himla kul, ni behöver inte om ni inte vill!) (Som om ni skulle ha lyssnat på mig ändå...) (Vad är det med mig och parenteser idag?)

7. Strand eller hängmatta?
Hängmatta! (Sand överallt - usch!)

8. Deckare eller roman?
Roman, ingen tvekan om saken. Jag hyser aversioner mot deckare. Jag kanske borde sluta med det...

9. Favoritgenre?
Urban fantasy. Fantasy. Övernaturligt i allmänhet. Och för ungdomar skall det vara. Och helst på engelska. (Jag hade kunnat uttrycka det med bara två bokstäver som alla andra, men jag känner mig rebellisk idag.)

10. Tagga tre andra!
Anna från http://bookshelf.blogg.se/
Julia från http://juliasnerdroom.blogspot.se/
Venia från http://venia.blogg.se/

Tack och hej för mig!

(Det rimmar.)

* Divergent.

2 kommentarer:

  1. Sv: Jag håller verkligen med dig! (Om att citatet är jättefint alltså...)

    SvaraRadera
  2. Åh, tack för att du taggade mig! :D *efter*

    SvaraRadera