onsdag 1 maj 2013

Månadsavstämning: April

April 2013

  1. Monstrets dotter av Kristin Cashore (omläsning)
  2. Hemligheternas rike av Kristin Cashore
  3. Borta med vinden av Margaret Mitchell
  4. Beautiful Darkness av Kami Garcia och Margaret Stohl

Den bästa boken:


Jag läste inte ut den för att kunna skryta med det, den var extremt bra också!


Den här måste också få vara med. För jag har kommit på att det är min favoritbok. Troligtvis alla kategorier.

Den sämsta boken:


Den här boken var inte dålig, absolut inte. Men jag störde mig på vissa element i den. Typ Lena....

Boken med finast framsida:


Den är vacker och förtjänar alla andra hedersomnämningar också eftersom den var så fruktansvärt bra.

Allmänt: Som ni vet så är jag äntligen klar med Borta med vinden så jag tänker inte tjata om den någon mer. Annars så har det varit en jättebra månad med extremt bra böcker och en avslutad serie och en fortsatt serie. Ser fram emot att få läsa Beautiful Chaos och sedan Beautiful Redemption så har jag avverkat ännu en serie (och för att jag tror att de kommer vara bra förstås)! Och mitt bokköpstopp börjar göra sig påmind i och med att jag allt som oftast går in på adlibris och lägger en massa efterlängtade böcker i varukorgen för att sedan stänga ner sidan och tänka på något annat.

Inför nästa månad: Jag går in i en ganska tuff period i skolan nu, med massor med nationella prov och en veckas musikfestival som jag övar till och ska spela många gånger på. Så bloggningen kommer att få lov att hamna lägre ner på prioriteringslistan (alltså, om jag är lite mer frånvarande än vanligt och inte är lika aktiv bland era bloggar, så vet ni varför). Men läsa kommer jag försöka göra emellan varven.

Scarlett (som jag påbörjade för några dagar sedan) läste jag ungefär fem sidor av en kväll, förstod ingenting och insåg att jag var för trött. Sedan har den vilat i några dagar och nu tog jag upp den och jag tror den kommer bli bra, men det är lite för tidigt för att säga än....

Hur har det gått för er i april?

6 kommentarer:

  1. Håller med om att monstrets dotter är en utav de bästa böckerna någonsin! Helt fantastisk! Skulle ha velat lösa lite mer om monsterna i hemligheternas rike dock...

    SvaraRadera
  2. Tyvärr ganska dåligt... Min läslust var inte på topp under april, men nu känner jag att jag är på väg tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Svar; Beastly var väldigt bra! Lite ytlig däremot, men man märkte likheterna mellan original-historien och Beastly vilket var ett plus! Mycket humoristisk och lättläst, jag rekommenderar det stort om man är ute efter en retelling av Skönheten och Odjuret!

    SvaraRadera
  4. Har hört att många har irriterat sig på Lena i andra boken, tråkigt! Själv har jag hunnit med tre böcker och en lässvacka, inte kul det heller! ;)

    SvaraRadera
  5. Har varit väldigt intresserad av De Utvalda-serien länge, men har inte kommit till att läsa dem än... Får bli snart!
    Och visst är bokköpstopp måste vara något av det svåraste som finns... Händer att en och annan bok köps fastän man inte får. :cc
    April var en helt okej läsmånad för mig, lässvackan till trots!

    SvaraRadera
  6. Jag har taggat dig!

    http://bokparadis.blogg.se/2013/may/tegelstenstaggen-2.html#comment

    SvaraRadera