tisdag 14 maj 2013

Liknande bokomslag #3 - På en lilablå bakgrund

Om man tittar fort så ser dessa omslag nästan helt likadana ut. Om man tittar lite mer så inser man att det finns ganska många skillnader, men det behöver ju ju inte göra! Tryck på titlarna så kommer ni till Goodreads.


Teardrop av Lauren Kate (kuriosa: författaren till Fallen-serien!)

Eurekas mamma har alltid sagt henne att hon aldrig får gråta. Men nu är hennes mamma död och en mystisk pojke dyker upp överallt och får henne närmare till tårar än någon någonsin kommit. Hemligheter, kärlek, mörk magi... Denna bok låter faktiskt riktigt spännande!


Winter Queen av Amber Argyle

Ilyenna blir skadad under en räd men blir helad av en vinterdrottning som erbjuder henne att regera vid sin sida. Om Ilyenna accepterar så måste hon överge sin mänsklighet, bli en vild varelse och lämna sin familj. Det är ett för högt pris och när hon vägrar så blir hon fånge hos Darrien. Lite spännande liter det, men också lite cheesy...

Vilket omslag är er favorit?

Teardrop är lite för polerat tycker jag, Winter Queen är mer vild och uppsluppen. Jag tycker om den bäst.

2 kommentarer:

  1. Tycker också om vinter Queen bäst! Klänningen på Teardrop ser så fejkad ut...

    Tack på SV på SV på SV; Tack för svaret! Nu vet jag hur jag ska leta! :)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar faktiskt Teardrop mest, men jag är egentligen inte så förtjust i något av omslagen. :)

    SvaraRadera