söndag 5 maj 2013

Liknande bokomslag #2 - Kyssar i motljus

Själv är jag inte ett särskilt stort fan utformningen på dessa omslag, det ser lite muppigt och tillrättagjort ut att ljuset ska vara precis så att det skiner emellan deras läppar. Men här är i alla fall två stycken sådana!


Soul Sucker av Kate Pearce

Grejen är att när tjejen kysser någon så suger hon ut alla den personens minnen. Lite som en dementor, typ. Sedan utnyttjas hon av regeringen att göra saker och paras ihop med en kille. Ni kan nog gissa vart resten av historien tar vägen...


Falling for you av Lisa Schroeder

Inte nog med att de lyckas pricka in lite solljus emellan läpparna, det regnar till råga på allt! Författaren till denna bok brukar skriva på vers, men just Falling for you är ett undantag. En del av er har läst den här och vad jag förstår har ni tyckt om den...?

Vilket omslag gillar ni bäst?

Själv gillar jag ingen av dem men om jag är tvungen att välja blir det nog Falling for you. den ser lite mer "äkta" ut eftersom tjejens ögonfransar inte är sju mil långa.

5 kommentarer:

  1. Gillar inte ljuset på någon av dem, men jag har något emot att se människor på omslag. Så Soul Sucker vinner nog eftersom att människorna ser mindre mänskliga ut!

    SvaraRadera
  2. Gillar inte någon av dem, faktiskt! D: Ser fake och tillgjort ut, precis som du skriver. Till och med regnet ser fakeat ut... det är det säkert också. Men om jag måste välja ett av omslagen, ja, då håller jag nog med dig; Falling for you ser inte lika hemsk ut som Soul Sucker...

    SV: Haha, nästan så jag känner för att göra det...! c': Den liksom kallar på mig...

    SvaraRadera
  3. Falling for you är väl lite mindre fult än det andra... Kanske. Möjligtvis. Nästan. Lite.

    SvaraRadera
  4. Ja Jag håller med Falling for you ör nog de bättre!

    SvaraRadera
  5. Själv så älskar jag omslaget till Falling for You, tycker det är himla fint. Dessutom gillar jag själva boken också. :)

    SvaraRadera