torsdag 4 april 2013

Wow och åter wow...


Omläsning av Monstrets dotter klar. Vid alla kullar, vad jag älskar denna bok! Det är inte ens bara det att jag tycker att den är fantastisk, jag tycker den är ganska viktig också. Sättet som monstren behandlas på får mig att fundera över hur jag skulle ha agerat om jag stått öga mot öga med Flamma. Det handlar om utanförskap och hur man bemöter människor.

Sedan är det så otroligt fint med alla vänskapsband som Flamma knyter och hur förhållandena växer fram med tiden. Det var inte pang bom på med någonting, allting fick växa fram och det gör det så himla uttrycksfullt när man väl inser hur mycket som har förändrats.

Och nu, mina vänner, väntar ingen mindre än:

5 kommentarer:

  1. Skulle precis börja läsa 3:an. Men då såg jag att den var fel bunden! :(

    SvaraRadera
  2. Svar på Svar; Det var inte något större problem och jag har redan returnerat boken för en ny! :)

    SvaraRadera
  3. Ååhhh! Jag fick hem mitt exemplar idag av monstrets dotter!!! AHH!! Tyvärr måste jag jobba nu på eftermiddagen så läsningen får vänta till ikväll :)

    SvaraRadera
  4. Oherregud vad dom böckerna är bra. Slukade och älskade Tankeläsaren... :)

    SvaraRadera
  5. Åh jag vill också ha hemligheternas rike!!

    SvaraRadera