måndag 1 april 2013

Månadsavstämning: Mars

Mars 2013

  1. Damen under isen av Sarah Singleton
  2. Gravity av Melissa West
  3. Tankeläsaren av Kristin Cashore (omläsning!)
Antal sidor: 949

Den bästa boken: 

Jag bestämde mig för att läsa om De utvalda för att sedan avsluta med dunder och brak i form av Hemligheternas rike. Min kärlek till dessa böcker har aldrig varit betvivlad, men nu i eftersvallet av Tankeläsaren kan jag bara säga att jag vill bygga ett altare till Kristin Cashore i mitt rum. Detta är det bästa jag har läst.

Den sämsta boken OCH den med finast framsida: 


(Tog denna fina bild till recensionen men då har jag glömt bort den så den får vara här istället.) Jag hade ganska höga förhoppningar på Gravity men de levde inte upp till dem, tyvärr. Vem kan inte ha höga förväntningar på en bok som har denna framsida?

Allmänt: HAHAHAHA! Detta är lite skrattretande. Tre böcker. Men anledningen till detta är (som många av er säkert redan vet) Borta med vinden som jag har kämpat med hela månaden. Till slut var jag tvungen att lägga den på is eftersom jag höll på att bli galen på att den aldrig tog slut någon gång. Därför började jag med omläsningen av De utvalda. Efter det kanske jag känner mig redo att plocka upp Borta med vinden igen...

Jag vill bara påpeka att jag faktiskt har läst extremt många fler sidor än vad som står här, ni kan se på bokmärket här vart någonstans jag befinner mig i Borta med vinden! Plus 685 sidor, tack!


Inför nästa månad: Jag hoppashoppashoppas att jag har lyckats ta mig i kragen och läst ut Borta med vinden, men jag kommer inte att tvinga mig själv att göra det. Om det är vad den behöver så tänker jag låta den vila. Jag har läst lite mer än hälften i Monstrets dotter och efter det är det som sagt Hemligheternas rike som gäller!!! Och tja, jag kämpar fortfarande med mitt "bok-köpstopp" och den där listan som jag ska stryka eftersom...

3 kommentarer:

  1. Jag vill oxå läsa om tankeläsaren fast jag precis läste ut den :) Jag hoppas hoppas att Monstrets dotter dyker upp i brevlåda imon! vill inte vänta längre!!

    SvaraRadera
  2. Svar: Nämen haha, varför såg jag inte den knappen? Hittade var man ändrar nu, tack så jättemycket:D! Från och med nu kan du kalla dig själv "youtube-expert" tycker jag:D. Du kan vara support som man kan fråga om man har problem;)

    SvaraRadera
  3. Jag måste också läsa om alla "De utvalda", Hemligheternas rike väntar i bokhyllan och jag vill så gärna läsa den prick nu! Men tror det får bli en omläsning först :)

    SvaraRadera