söndag 7 april 2013

Jag behöver denna bok...

Istället för att göra saker som jag egentligen ska göra nu (till exempel spela flöjt eller cello) så tittar jag runt på internet och besöker en del favoritförfattares bloggar. Där, på Maggie Stiefvaters blogg, hittade jag en bok som jag är helt övertygad om att jag behöver.



Detta är alltså short stories, eller noveller som det så vackert heter på svenska, som Maggie, Tessa Gratton och Brenna Yovanoff har skrivit. Men det är inte bara det. Boken innehåller även kladd (jag älskar kladd) och kladdet ser enligt Maggie ut såhär:


Det är alltså små kommentarer från de andra författarna! Och jag tycker det ser helt fantastiskt intressant ut! Det verkar sjukt lärorikt att få se hur de "redigerar" sina skriverier och vad de säger om vissa passager.

Jag är alltså fullt övertygad om att den här boken kommer hjälpa mig i mitt eget skrivande. Och därför är det okej att jag köper den nu på en gång, right? Jag vill så himla gärna ha den!!!

4 kommentarer:

  1. Åh, den här vill jag också ha! Sjukt fint omslag dessutom :)

    SvaraRadera
  2. Roligt med kladd! Tycker definitivt att du ska köpa den! :)

    SvaraRadera
  3. Svar; Tack för tipset! :)

    SvaraRadera
  4. OHMY jag måste läsa den här! Älskar också kladd!

    SvaraRadera