måndag 25 mars 2013

Hjälp och råd, tack!

Ni som är så duktiga och kan så mycket saker, skulle ni kunna hjälpa mig med en sak?

Jag funderar på att skaffa ett youtube-konto så att jag kan lägga upp mina bokvideor där. Detta skulle resultera i att man kunde titta på dem även på mobilen (förstår inte varför det inte fungerar när jag bara lägger upp dem som ett videoklipp på blogger?!) och det tycker jag skulle vara jätteroligt.


Så nu vänder jag mig till er som har youtube-konton, tycker ni att det är bra? Är det smidigt? Jag loggade faktiskt in på youtube eftersom det på något sätt är hopkopplat med mitt blogger-konto och så såg jag mig för lite hur jag skulle göra och det såg AS-KRÅNGLIGT ut! Är det det?

Fördelar, nackdelar... Allt är välkommet!

PS. Tack!

6 kommentarer:

  1. Jag har ju ett konto men jag lägger inte upp film själv xD Så jag kan nog inte direkt hjälpa dig men det finns typ steg för steg på youtube-inställningar... Tror jag. Har stött på det, så leta vidare på ditt kontos inställningar!

    SvaraRadera
  2. Jag skulle gärna förklara men det är lite svårt att göra skriftligt, och sen så är jag osäker själv! Hoppas i alla fall att du lyckas så att jag får se dina bokvideor! :)
    Ledsen att jag inte var till så stor hjälp! :(

    SvaraRadera
  3. Tycker Youtube är bra fast ibland kan det ta år att ladda upp videos så det är väl en nackdel :/

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det är väldigt smidigt. När man är inloggad så finns det ju en ganska tydlig länk "Upload" bredvid sökfältet. Det är bara att trycka på den och följa instruktionerna :) Annars så kan du säkert googla lite efter information om du inte hittar.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att det är jättelätt (nu är det ju för att jag är van och alla som är vana vid något tycker att det är jättelätt). Men det är inte mycket svårare än att man klickar på "ladda upp" och sen laddar upp videon man vill ladda upp och ger den ett fint namn :)

    SvaraRadera
  6. Jag skulle t och lyssna på dem! Dem verkar veta mer om det här än jag! ;)

    SvaraRadera