torsdag 28 februari 2013

Trasigt paket från bokus och schlager

Jag förhandsbeställde två böcker från bokus från bokrean (jag vet bok-köpstopp, men det var ju bara två!) och idag anlände de! Självklart blev jag überglad men detta grumlades lite när jag såg i vilket skick paketet var i...




Inte okej, faktiskt!!! Om böckerna hade varit skadade hade jag blivit riktigt arg, men nu var det som tur var inget fel på dem. Men annars hade bokus fått smaka på min ilska...!

Och ni kommer inte få veta vad som fanns i detta trasiga paket förrän jag gör min book haul för bokrean! Hehe...

Jag vill också dela med min av en annan sak som tar upp mycket av mina tankar i dessa dagar. Melodifestivalen!!!


Dessa är mina favoritlåtar hittills:
  • In and out of love - Martin Rolinski (jag bara älskar refrängen!)
  • Bed on fire - Ralf Gyllenhammar (vilken himla pipa!)
  • You - Robin Stjernberg (den melodislingan är något av de mest innovativa och härliga som någonsin har sjungits)
  • Jalla dansa sawa - Behrang Miri (jag förstår inte vad de säger femtio procent av tiden men den gör mig extremt glad)
  • Hello goodbye - Eric Segerstedt och Tone Damli (det är Lady Antibellum korsat med Taylor Swift, så himla bra!)
Jag har en del andra som jag också tycker om och några som jag hatar av hela mitt hjärta, men i allmänhet är jag sjukt nöjd med årets bidrag.

Vad tycker ni om detta? Är ni alls engagerade i Melodifestivalen? Vilken tror ni kommer vinna?

3 kommentarer:

  1. Åh, ett inlägg om melodifestivalen!! Kan det bli bättre liksom? Själv gillar jag Bed on fire mest, blir så glad när det är fioler och piano med:)
    Annars känner jag att det kanske kommer att gå bra för Yohio.
    Den Hello Goodbye hade jag inte riktigt fastnat för, men när du skriver att den är lite som Lady Antebellum korsat med Taylor Swift känns det som att jag verkligen har missat något! Måste nog helt enkelt lyssna på den några fler gånger:)

    SvaraRadera
  2. Hämtade ut ett paket från Bokus idag där en av böckerna (dyr dessutom) var bokstavligt talat klippt och skuren. Rejält trasig m.a.o. Som om man dragit en mattkniv genom omslag och sidor.
    Den går att läsa så jag kommer inte orka bråka om det, men det blir inga fler köp från Bokus. Den är så pass trasig att de omöjligt kan ha missat det när de la den i mitt paket!

    SvaraRadera