onsdag 2 januari 2013

Månadsavstämning: December

December 2012

  1. A Tiny Bit Marvellous av Dawn French
  2. Med hatet som drivkraft av Patrik Asplund (skolbok)
  3. Jungfruns älskare av Philippa Gregory
  4. Divergent av Veronica Roth
  5. Dash och Lilys utmaningsbok av Rachel Cohn och David Levithan
  6. Splendour av Anna Godbersen
  7. Järnriddaren av Julie Kagawa

Totalt antal lästa sidor (minus Med hatet som drivkraft): 2 323

Den bästa boken: Divergent. 'Nuff said.

Den sämsta boken: Den blir nog A Tiny Bit Marvellous, för även om jag inte tyckte om Med hatet som drivkraft var den ändå ganska viktig.

Finast framsida: Divergent, för att ytan på den var så himla härlig och blänkte så fint! (Det syns inte så bra på bilden, jag försökte fånga det men det gick inte så bra...)


Allmänt: Jättebra månad! Har hunnit med många böcker och till och med en omläsning (Jungfruns älskare)! Läsandet har verkligen varit på topp. Och angående skrivandet så kan jag berätta att jag börjat på ett nytt manus som jag har skrivit hela FJORTON sidor på! Haha, nej, det är inte så mycket men det känns väldigt bra. Jag kan berätta mer om det senare.

Inför nästa månad: Jag hoppas att läsflowet håller i sig, men eftersom skolan börjar nästa vecka kommer det troligtvis bli så att det prioriteras ner ett snäpp... Jag håller för övrigt på att läsa The Raven Boys av Maggie Stiefvater och jag har lite blandade känslor än så länge men den har verkligen potential!

1 kommentar:

  1. SV: Heej! Ledsen för sent svar, men här kommer det i alla fall! :D
    Jag tror inte jag har någon speciell favoritvideo av henne, utan älskar typ alla, haha. Hon är så rolig och underbar!

    SvaraRadera