lördag 19 januari 2013

En flicka och hennes klänning

Hej! Nu är jag här igen med ett inlägg om bokomslag som liknar varandra (kanske detta kan bli något återkommande? Vem vet) och idag tänkte jag dela med mig av dessa:


The Treachery of Beautiful Things av Ruth Francis Long och...


Gravity av Abigail Boyd! Sättet de håller i klänningen och tittar sig själv över axeln...

När jag såg Gravity för första gången trodde jag att det var precis samma flicka som på A Treachery of Beautiful Things men nu tycker jag det ser ut som om Gravity faktiskt är en målning av flickan på AToBT! Ansiktsdragen är olika, men kanske behövde man göra så på grund av upphovsrättsliga skäl...? Mycket mystisk...

Vilken tycker ni är snyggast?

3 kommentarer:

  1. Hmm, det första tycker jag är allmänt finast. Men det andra har en liten mystik över sig som lockar mig! :)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar omslaget till AToBT. :)

    SvaraRadera