fredag 4 januari 2013

Booktubers 2

Hej och hallå! För några dagar sedan skrev jag om en booktuber vid namn CassJayTuck och eftersom jag tycker så mycket om böcker och så mycket om youtube-videor och så mycket om bokvideos så tänkte jag göra ett liknande inlägg men med en annan booktuber!

Möt Kat! Hon booktubar på sin kanal Katytastic men hon har många videor som handlar om skrivande, något som jag onekligen tycker är intressant.

Print Your Manuscript!

Kat genomförde NaNoWriMo och nu så har hon skrivit ut sitt manus och pratar om fördelarna när det kommer till redigering om man har ett utskrivet manus istället för att bara titta på det på datorn.


Factors of a Great Novel!

Hon pratar om vilka faktorer som gör en bra roman (duh!), men det är väldigt detaljerat och bra förklarat, denna tjej verkar veta vad hon snackar om! Väldigt lärorikt för en blivande författare tycker jag.


Kat gör även book hauls och andra roliga videos men jag fastnade definitivt vid dem när hon pratade om skrivande. För 2013 ska bli det år då jag själv har ett färdigt manus i hand! (Det var inget löfte, bara en målsättning, bli inte arga om det inte händer.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar