lördag 1 december 2012

Månadsavstämning: November

Nu är det december, vilket betyder att november har passerat och det är dags för en månadsavstämning!

November 2012

  1. City of Ashes av Cassandra Clare
  2. Hallowed av Cynthia Hand
  3. Endlessly av Kiersten White
  4. Juliet Immortal av Stacey Jay
Totalt antal lästa sidor: 1 548

Den bästa boken: Jag älskade City of Ashes. Verkligen. Men Juliet Immortal var så intensiv och spännande och speciell att jag inte kan välja. It's a tie! (När man säger så tänker jag alltid på slipsar...)

Den sämsta boken: Jag blev lite besviken på Hallowed, blev inte lika indragen som av första delen Unearthly. Den var fortfarande bra, och fick mig verkligen att läsa vidare, men det kändes också mycket som en transportsträcka.

Finast framsida: Oj... Alla böcker som jag har läst är sådär YA-snygga med fantastiska framsidor, på olika sätt och vis. Den som är grymmast är City of Ashes, men den som är ljuvast är Endlessly, mest intagande Juliet Immortal. Svårt...



Totalt antal skrivna ord på pågående manus: 74 996

Antal skrivna ord denna månad: 5 934

Allmänt: Okej, om vi börjar med skrivandet. Det går jättedåligt just nu. Jag har inte skrivit på länge, jag har megastora tvivel och fick typ lite ångest när jag skulle öppna dokumentet för att se hur många ord jag var uppe i. Därför är det inte så konstigt att det inte blev så många skrivna ord denna månad... Läsmässigt så har jag läst jättebra böcker i allmänhet! Och alla har varit sådana jag sett fram emot jättelänge så det har varit jättemysigt. Men det har bara tjockat ihop sig med böcker nu på slutet av månaden, två för skolan och sedan en annan (som jag kommer berätta mer om någon gång i december!). Det är synd eftersom jag hade ett himla läsflow i början av månaden...

Inför nästa månad: Jag måste allvarligt fundera på om jag ska fortsätta skriva boken jag håller på med nu. Inte bara skjuta upp det och låta bli att tänka på det, det är inte särskilt effektivt. Annars så ska jag ta mig ur bokklumpen jag hamnat i och se till att jag får fart på läsflowet igen!

Hur har det gått för er i november? Läsande, skrivande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar